Nekromanti Hjälp med logga.

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Här där det finns så många duktiga förmågor så skulle jag behöva lite hjälp.

Jag behöver förslag på en logga till en organisation/företag som heter White Star.(nutid/framtid)
Tanken var att det skulle vara en ganska enkel logga av en vit stjärna men då det finns så många stjärnformer så skulle jag behöva lite hjälp.

Kort sagt, förslag och insperation på "White Star" logga sökes.
 

Thermight

Warrior
Joined
3 Jan 2006
Messages
277
Location
STHLM
Det vor lättare om du kunde berätta ved det var för typ av företag, och i vilken miljö det agerar.
Och vad deras varumärke är tänkt att kommunicera.
 

Akan

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
87
Som sagt svårt när man inte vet vad företaget gör. Men utan någon direkt tanke kan jag bjuda på några förslag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,968
Location
Ludvika
Nåt jag slängde ihop medan jag väntade på att brödet skulle jäsa:



Det är bara en snabb skiss, inte mycket att titta på egentligen. Men det får fram mitt förslag rätt bra tycker jag.
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Bra förslag. Man tackar!
Företaget är en närmast jämfört en stor megacorp med en militär gren och egna styrkor. Det jag egentligen är på jakt efter är en symbol att sätta på de militära styrkorna. Ungefär som den vita stjärnan som US Army använder men ändock unik för just White Star. Hur får man en enkel stjärna /stjärnsymbol till att bli unik?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Vänd den uppochner.

Det onda pentagrammet (keltisk mytologi) är vänt uppochner så att två ben är uppåt och ett ben neråt (så att man kan rita in djävulens ansikte och horn i den nedåtriktade triangel som bildas). Om man fyller den så ser det lite annorlunda ut mot en vanlig femuddig stjärna, och lägg till någon form av bakgrund, och för att följa krigstemat, kika på olika nationers märkningar av flygplan. Särskilt tyskarnas järnkors (inte hakkorset alltså) är simpelt och slagkraftigt för att kunna klämma något ur, och även de nationer som använde olika former av cirklar inuti varandra (Storbrittanien, Finland) kan vara inspiration.
 
Top