Vad tror ni, om ni ur ett objektivt perspektiv fick spekulera;
xxxxx
1.
I procentsats fördelad på alternativen, vilka element gör att spelare spelar rollspel?
a. verklighetsflykt (inlevelse/upplevelse, fascination)
b. gemenskap (grupptryck, inget bättre för sig)
c. understimulans (frustrerad, hittar inget bättre)
2.
I procentsats fördelad på alternativen, vilka element av rollspelet uppskattas mest (framför andra)?
a. ett avancerat system med regler att fördjupa sig i (för att nyansera spelet)
b. en avancerad spelvärld med "rätt" stämning
c. ett "lätt" spel med stora möjligheter till improvisation
3.
I procentsats fördelad på alternativen, vilken betydelse har mängden data/information för spelarens spelupplevelse?
a. ingen - det handlar om spelgruppens gestaltningsförmåga
b. till viss del - data nyanserar ens uppfattning om hur saker och ting fungerar
c. stor eller mycket stor - informationen är det som gör spelen värda att sätta sig in i
xxxxx
Ett par frågor bara. Svara gärna "a. 75%, b. 10%, c. 15%" till exempel
Tack på förhand
/The Chronicler
xxxxx
1.
I procentsats fördelad på alternativen, vilka element gör att spelare spelar rollspel?
a. verklighetsflykt (inlevelse/upplevelse, fascination)
b. gemenskap (grupptryck, inget bättre för sig)
c. understimulans (frustrerad, hittar inget bättre)
2.
I procentsats fördelad på alternativen, vilka element av rollspelet uppskattas mest (framför andra)?
a. ett avancerat system med regler att fördjupa sig i (för att nyansera spelet)
b. en avancerad spelvärld med "rätt" stämning
c. ett "lätt" spel med stora möjligheter till improvisation
3.
I procentsats fördelad på alternativen, vilken betydelse har mängden data/information för spelarens spelupplevelse?
a. ingen - det handlar om spelgruppens gestaltningsförmåga
b. till viss del - data nyanserar ens uppfattning om hur saker och ting fungerar
c. stor eller mycket stor - informationen är det som gör spelen värda att sätta sig in i
xxxxx
Ett par frågor bara. Svara gärna "a. 75%, b. 10%, c. 15%" till exempel
Tack på förhand
/The Chronicler