Nekromanti Hjälp med improviserat äventyr!

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Jag och ett par kompisar satte igång att göra ett en varsin "EON-gubbe" en eftermiddag. När vi var klara ville de andra att vi skulle spela på stört. Jag hade absolut inget planerat och de ville spela på en gång... Ok jag satte igång att improvisera. Nu har jag kommit till ett ställe deär jag inte vet vad jag ska hitta på!

Jag kan ge en snabb presentation av RP:na.
Faradan Revans son-En oerhört snabb och smidig riddare med 18 i amor och ett bra utseende! Han är sifferblind och tål ej alkohol. Hans sällskap består av en inte alltför begåvad väpnare som mest klantar till allt(Carnin) och en trolovad(Ryana) till riddaren som är dotter till en byäldste(kärlek vid första ögonkastet)...
Salamonel-en alvisk(Learam) lönnmördare som utger sig för att vara legoknekt(vilket kan vara sant ibland då det påminner ganska mycket om varandra). Han är en mycket duktig bågskytt och är lite av en "Fantasy sniper"... Han är anställd av nästa person som presenteras.
Reben Lestats son-En Martari-dyrkare som är en hejare med svärdet och står på god fot med sin gud(22 i quadosh från start!). Han är mycket stor och stark,men ändå inte klumpig snarare tvärtom...

Då jag inte vet så mycket om hur Martari dyrkan funkar om det ha tempel el. dyl, så utgick jag från att de hade det.
Hittills har detta hänt...

När Reben äter frukost i templet i Uriens slås det alarm och han tvingas springaut för uppställning... Någon har stulit templets dyrbarheter och även några reliker... Det ända spår man har är att det var några svartklädda män... Reben får uppdraget att få tillbaka skatterna.

Som av ren tillfällighet har Faradan med följe kommit till staden dagen innan och då Faradan och Reben är barndomsvänner så får hjälper Faradan förstås till...

Jakten går genom hela landet ner till Aladene. Efter diverse utfrågningar efter vägen får man fram att han som verkar leda det svartklädda gänget är lång och smal och pratar snobbigt De svartklädda har silverspännen på bältet och ledaren verkar ha en sorts metall mask på sig under huvan som försöker dölja ansiktet... Efter vägen blir RP:na anfallna av diverse rövarpack som verkar blivit rejält betalda av någon. De är ingen match dock mot värustade riddare... De svartklädda lämnar även försvunna barn efter sig. RP:na lyckas hitta ett av dem som verkar vara tömt på blod...

RP:na drar slutsatsen att "de svartklädda" antagligen kommer från Danbreann då de verkar tala den dialekten. De tar ett fartyg över till Danbreann till staden Nensema. Då Faradan och Reben är adliga blir de inbjudna till markis Oron Tar på middag. PÅ middagen ser RP:na att det sitter 2 långa smala män, en med mask och RP:na börjar prata med dem, som verkar mycket trevliga. RP:na frågar om masken och den har personen på sig för att dölja sitt ansikte efter en svår brand som vanställde hans ansikte och dödade hans fru. Bara hans son som är den andra långa mannen klarade sig utan skador... Efter detta bjuder personerna över RP:na till sin borg, då de är baroner...

Meningen är att alla misstankar ska vara mot mannen med masken när det igentligen är hans son som ligger bakom det hela. Sonen hoppas på att RP:na ska ha ihjäl hans fader så han får ärva allt... Sonen ska även vara med i en hemlig sekt av något slag... Fadern ska ha varit ute på en resa samtidigt som allt blev stulet och så. Sonen var förstås också ute på en resa men det döljde han genom att hans barndomsvän som numera är någon typ av doktor sa att sonen hade insjuknat i en mycket smittsam sjukdom. Bara doktorn själv fick gå in i hans rum och ge honom mat och så pga smittrisken.
Någon som fattar något av det jag skrivit och som kan hjälpa mig med hur det ska gå ihop?
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
"(22 i quadosh från start!)."

Innebär inte över 15 typ Nirvana eller liknande? Var ett tag sen jag kollade iofs...

[color:green]//Elrond</font color=green>
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Tror han har en stor chans att bli helgon åtminstone... Han anses vara den som ska bli "big boss" efter nuvarande "big bossen". Vad sjutton var det för titel "big bossen" hade nu igen....
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
En klassiker...

Försök den beprövade " Och så vaknar ni upp ur drömmen, i varsin fluffig liten bädd på missle wärdshuset tomtelyckan..."

Och glöm inte...

"Ta inte båten, om du inte kan ro den iland..." / Anonym vis missla...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon...
 

Baron Drakvinge

Veteran
Joined
17 May 2001
Messages
11
Location
Arvika
Han borde iallafall inte ha några problem att kalla på Martari i hopplösa lägen.........och den grabben är inte att leka med!
:)
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Re: En klassiker...

Tror dom skulle ha vissa problem att ta det.... En viss besvikelse bara...

/"Fredda the Mean" som är en snäll spelledare!
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Re: Du e ganska stolt över det där äventyret...

Eh, nä... Det kunde blivit sämre, men det kunde blivit bra mycket bättre!
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
Innan de sätter igång att slakta den oskyldige (vad vi nu ska kalla honom) mannen så kan det ju vara bra att låta vissa insidenter inträffa så att antingen misstankar även riktas mot sonen eller så att ännu mer misstankar riktas mot faderen och att han sen mystiskt försvinner och då ska ju givetviss "hjältarna" få för sig att nu har han nåt fuffens för sig den gammle "gubbtyven" och då försöka spåra upp honom.
Vilket antagligen kommer leda dem till nån källare med hemliga lönngångar under slottet (eller var de nu befann sig) och slutligen till "de svart kläddas" gömmställe.
Det vore också bra om det var så att sonen inte var den högste inom det sällskapet utan istället var det fadern men det vet inte sonen om.
Vilket gör att RP:na tror att sonen är ledaren men istället är det fadern som har blivit besatt va något typ av väsen så att han blir ju då ganska svår att slåss mot men man kan ju även driva ut vad som nu har besatt honom, givetviss råkar ju "helig snubben" ha med sig lite vigvatten och då blötter han ju ner svärdet lite med det och stänker lite på fadern, sen anfaller han (givetviss i sin guds namn) och när fadern är nära att då så ser man hur väsenet lämnar hans kropp och i ett avgundskri försvinner.
Givetviss blir de belönade av fadern för att han säger ju att "demonen" som han kallar den hade tagit över hans kropp så han kunde ju inte rå för vad han gjorde.
Men sanningen är ju den att var det verkligen sant?
Han kanske blev besatt av den saken just för att det var någon demon dyrkande sekt.

Det är i alla fall ett förslag.

Det gud inte vet, det vet jag och eftersom gud inte existerar vet jag allt.
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Re: Eller så är det just vad han är...

Leka med är väl kanske inte riktigt rätt ord men så ohyggligt svår dödad är han verkligen inte. Bara ett svärd, ingen rustning och ingen stridskonst...
Inga större problem för en välrustad krigare med svärd och sköld, så länge skölden håller det vill säga...
Morollan som upptäckt att man inte är speciellt långlivad om man endast slåss med ett vapen, två vapen eller vapen och sköld är ett måste om ens äventyrar karriär ska bli lång och ärofylld.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

RavenLord

Veteran
Joined
13 Aug 2000
Messages
42
Location
Gävle
Re: Eller så är det just vad han är...

eller blixtrande reflexer o en rolig stridskonst för enhandat vapen :gremsmile: fienden hinner inte ens se att man svingar svärdet mot den stackaren och han/hon/den/det förlorar en arm eller två :p

- Death is more universal then life; everyone dies, but not everyone lives. -
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Ja, tack för tipset. Trevlig idé det med att fadern kan vara ledaren för sekten utan att sonen vet det... Hmmmm... Ska fundera på det här... Tror dock tyvärr att "Mr Holy Man" har något heligt vatten på sig... Heligt svärd ahr i och för sig... Mer tips är välkomna! Jag kanske ska få till tipsmix-äventyrs-slut!
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Ja, tack för tipset. Trevlig idé det med att fadern kan vara ledaren för sekten utan att sonen vet det... Hmmmm... Ska fundera på det här... Tror dock tyvärr inte att "Mr Holy Man" har något heligt vatten på sig... Heligt svärd ahr i och för sig... Mer tips är välkomna! Jag kanske ska få till tipsmix-äventyrs-slut!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Snälla nån..

Vad skulle det vara för en avslutning? Va?
Brukar du använda den ofta? Hmm? Va?

Man behöver väl inte vara STOLT för att inte använda den.. Bara smakfull! Haha/images/icons/tongue.gif




/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så du behöver hjälp att misstänkliggöra farsan ännu mer?

Tja, vad sägs om att sonen kommer på vad det är för några som hälsat på, och kidnappar dom och försöker döda dom. Dom flyr men nu är dom ute i ödemarken, och vilse.. När dom hittar tillbaka planterar sonen stöldgods hos sin pappa, eller till och med berättar för rollpersonerna att hans pappa är en tjuv.. Lägg gärna in något som gör att dom inte kan döda/fängsla pappan hur som helst, hans undersåtar kanske inte klarar sig utan honom. Detta gillar inte sonen förstås och börjar konspirera. Rollpersonerna märker att det är något fuffens på gång och börjar misstänka alla.

När/om rollpersonerna upptäcker att det är sonen som gjort det kan du ju krångla till det ännu mer.. Han måste slutföra någon ritual för att den inte ska snedtända, fadern klarar sig inte utan sin älskade son, folket dyrkar honom och kommer lyncha rollpersonerna om dom gör något, demoniskt inflytande...


Ha det kul!


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Grillmästaren

Veteran
Joined
15 Jan 2001
Messages
71
Location
Västerås
Re: Eller så är det just vad han är...

Hmm, men om detta "helgon" skulle vara i knipa så tror jag nog att "mannen-där-uppe" skulle göra nånting åt det hela, om man har 22 i quadosh så är man nog under god bevakning av "mannen-där-uppe"....=)

ett svärd räcker länge, ända tills man möter en armé med frakk trukher =)

Man ska hoppa innan man landar - SiGGy
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: Eller så är det just vad han är...

Med koboldjägarens Cirza tempelriddare med Manziiriskt klingmästeri...


Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon...
 
Top