Nekromanti Hjälp med ideér till äventyr.

Aagar

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
34
Location
Borås
Karaktärerna består av:
Tre föredetta gatubarn som blivit av med sina föräldrar på diverse sätt. + en alv som flytt från Sunariskogen då hans föräldrar blivit klassade som upprorsmakare och mördats.

RPna befinner sig i Jarla och är i 18års-åldern allihopa. De överlever genom att erbjuda sina tjänster till diverse ljusskygga typer som vill bli av med eller skrämma sina fiender.

Tack på förhand.
 

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
The complete list of RPG Plots

Pröva The complete list of RPG Plots .

På din beskrivning (RP:na som någon slags torpeder åt skumma element) låter det som om uppslagen "Blackmail", "Breaking and Entering", "Elementary, My Dear Watson", "Escort Service ", "I Beg Your Pardon?", "Look, Don't Touch" och "Manhunt" skulle kunna vara intressanta.

Lycka till.
 

Johan/Torak

Veteran
Joined
9 Apr 2003
Messages
72
Location
Cthol Mishrak(U-Väsby)
Ett uppdrag de får kanke kan vara att stoppa en rövar-liga utanför staden, eller mörda någon högt uppsatt person, kanske hitta ett föremål kan vara ett uppdrag.
Det var bara några idéer, använd dem, eller inte.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
En kul idé som spinner vidare lite på Johan/Toraks idé om att de skulle stjäla/hitta ett föremål av stor betydelse, är att när de väl hittat föremålet så blir de jagade av andra grupper som också är ute efter den här tingesten.

Man kanske borde skriva ett sådant äventyr till DnD... Hmm...
 

Schyte

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
85
Location
Mt. Zal, Tholamar
Varför ett föremål? Vad sägs om att de tar hand om ett barn som har någon slags gåva och de måste föra ungen någon stans?
Skydda folk hare jag inte provat men det verkar kul.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Varför ett föremål?

Nja, det finns inget som säger att det måste vara ett föremål just. Ett barn eller ett djur skulle funka lika bra. Det roliga med levande "föremål" som barn och djur är att de har en egen vilja som kan göra det oändligt mycket svårare för rollpersonerna att hålla reda på det, och dessutom måste de skydda och ta hand om den. Intressant, intressant.
 

Aagar

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
34
Location
Borås
I och med att rollpersonerna är av det ljusskygga slaget så är de inte särskilt intresserad av att hjälpa ett stackars hittebarn bara av god vilja så vida de själva inte hade något att vinna på det.

Förslaget om rövarbandet ska jag nog ta till mig, de skulle kunna få uppdraget att lönnmörda ledaren... hmmm...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
I och med att rollpersonerna är av det ljusskygga slaget så är de inte särskilt intresserad av att hjälpa ett stackars hittebarn bara av god vilja så vida de själva inte hade något att vinna på det.

Barnet är kidnappat från någon kung eller baron och de kan lösa in en fet check om de gör det rätt...

Eller.

Barnet har magiska eller heliga egenskaper som gör att det är viktigt för kyrkan. Barnet kan hjälpa personerna att hitta någon skatt någonstans så de kan inkassera en stor summa pengar.

Det behöver inte handla om att hjälpa barnet, men de måste ju ta hand om barnet för att det ska överleva tills de fått sin stora summa pengar.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Forion - Selif sabin

Tänk till exempel att forianerna skulle hitta en inkarnat på ett olämpligt ställe, tänk till exempel Mûhads motsvarighet till hov.
 

silversurfaren

Veteran
Joined
7 Jun 2003
Messages
12
Location
Alingsås
En nobel dam som ber rpna att skydda henne. Hon är ofantligt vacker och förförisk. Egentligen planerar hon att använda rpna som mordvapen mot en annan adlig typ.

Hon bjuder dit sin fiende och när han bugar sig så ropar hon till och påstår att han sträcker sig efter ett vapen. Rpna drar vapen och då drar också ädlingen vapen (bara för att skydda sig, han är förrvirrad och rädd) och rpna hugger ner honom. Efter striden ber kvinnan dem att dumpa liket i floden så att ingen ser den. (givetvis funkar inte äventyret om de inte drar vapen men SL bör nog kunna lura dem)

När sedan rpna skall dumpa liket så grips de av stadsvakten som blivit varskodd av den "hysteriska stackars kvinnan" som var rpnas uppdragsgivare.

Först måste de fly finkan och sin hägning och sedan kanske hämnas eller fly. Vilket som. Kvinnan kommer att vilja ha rpna ur vägen och kommer att använda sin charm och sina pengar för att få dem dödade.

Alla i Jarla är efter dem.... Hur kommer de klara sig?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
På tal om ingenting [OT]

"Och så blev Tyyrbillo den oupplöslige upplöst"

"Tyyrbillo den oupplöslige"! Vilket namn! Det är ju som att be om att bli upplöst.
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
FFH Midar läs inte!!![Spåjler]

Funkus Första Hjälp


En dag när Rp:erna sitter på en krog,Värdshus,Härbärgeri så händer följande: Nio ytterst stora män stora män trampar in på t.ex Värdshuset och alla beställer ett stop öl.strax efter kommer Siare.Alla män är klädda i mycket varma kläder av varg,björn päls och häver i sig öl som bara fan.(Kragg)
Om rollpersonerna lyssnar på vad dom säger så handlar det om att en by i norra Drunok angrips då och då av förfärliga varelser som äter människokött.Byns borgmästare Eron Skogstjärn har skickat efter hjälp.Dom har vänt sig till Kraggbarbarerna tack vare deras mod o styrka.
Men ingen har vågat sig ut till Kraggs domäner så borgmästaren vände sig istället till Kragg som är på resa genom Asharinahalvön.Dom kan också höra att siaren säger att det behövs fyra till för att klara uppgiften.
dessa får inte vara av Kraggiskt blod.

Fortsättning följer när jag kommer hem från Midar.
 

Zishan

Veteran
Joined
30 Jan 2003
Messages
58
Location
El Stockholmo
Kolla mycket på Film, och läs böcker.

Se vad som var intressant med storyn och konstruera nått nytt eller återanvänd de bra grejerna!

Bara ett enkelt tips!
 
Top