Sägner
I början av varje spelmöte bör spelledaren ge dig någonting du har hört som du kan dra nytta av under spelmötet.
Musikdosa
I början av spelmötet återfår du 5 extra magipoäng.
Förberedd
En gång per spelmöte får du hitta på en sak i packningen som du skulle kunna ha tänkt på att ta med dig.
Vandrare
En gång per spelmöte dyker du upp oväntat, men du måste komma med en förklaring varför.
Salamander
Genom att spendera 5 magipoäng får du kroppen av en fot lång salamander. Du väljer färg när du väljer förmågan.
Alvblod
Du har välsignats av naturen och kan inte påverkas av sjukdomar, däribland sjukdomen som gör att du dör av ålder.
Bergstagen
Du kan inte gå vilse i grottsystem.
Ässjans viskning
Du känner igen alla metaller, vet deras syfte, egenskaper och värde.
Draktunga
Även om du inte kan tala eller läsa språket, så förstår du kontentan av vad som sägs eller är skrivet.
Draknäste
Du har tre saker som alltid återvänder på något sätt vid gryningen om du tappar bort dem. Du vet riktning och avstånd till dem så länge de inte är nära.