Tänkte sätta mig ner och skriva ett fantasyäventyr(som jag ska spelleda sen nån gång när jag har tid...)..
Jag har som grundtanke att rollpersonerna ska drivas av hat..tänkte mig att hatet mot personen/gruppen ska byggas upp successivt tills hatet blir så stort att rollpersonerna inte kan stå emot längre...Jag vill att incidenterna ska inträffa i spelet och inte i nån bakgrundshistoria (typ min mor blev dödad av X o jag hatar honom/henne).
Så jag skulle gärna vilja ha lite intressanta och nya tankar angående hur man på ett bra sätt får rp:na att hata en annan person eller grupp.. Det får gärna börja med småsaker för att sedan stegras till ot(roligt) hemska/elaka händelser.
Såna här tankar har säkert diskuterats här förut men jag har inte hittat nån bra tråd om ämnet..
Hjälp mig gärna med onda saker som kan få rollpersonerna att hata...
Jag har som grundtanke att rollpersonerna ska drivas av hat..tänkte mig att hatet mot personen/gruppen ska byggas upp successivt tills hatet blir så stort att rollpersonerna inte kan stå emot längre...Jag vill att incidenterna ska inträffa i spelet och inte i nån bakgrundshistoria (typ min mor blev dödad av X o jag hatar honom/henne).
Så jag skulle gärna vilja ha lite intressanta och nya tankar angående hur man på ett bra sätt får rp:na att hata en annan person eller grupp.. Det får gärna börja med småsaker för att sedan stegras till ot(roligt) hemska/elaka händelser.
Såna här tankar har säkert diskuterats här förut men jag har inte hittat nån bra tråd om ämnet..
Hjälp mig gärna med onda saker som kan få rollpersonerna att hata...


) Såvida det inte känns motiverat så kommer det kanske kännas tråkigt/taskigt (Du dödar ju ändå alla vänner vi gör bara för att vi ska äventyra..) och så ska det kännas överhuvudtaget. Få spelgruppen att hata antagonisten, så kommer rollpersonerna att hata dem. Det är inte för vad de gör som de kommer bli hatade, det är hur personligt det kan bli. Precis som
).