Jag spelade en gång just en pyaralvisk riddare från Consaber, han var dock inte högadlig, "bara" baron. Kommer dock inte ihåg så mycket av hans personlighet, vet inte om han egentligen hade så mycket sådan, vi var kanske inte så jätteseriösa i vårt ROLLspelande på den tiden (några år sen). Står liksom knappt nånting om beteende och personlighet på rollformuläret
.
Dock säger väl värdet 16 i både Lojalitet och Heder iaf lite om personligheten.
Skulle jag göra en liknande rollperson idag skulle jag nog satsa på en alv som tar sitt ridderskap på nästan överdrivet stort allvar. En alv som följer det ridderliga idealet till punkt och pricka, och som är fullständigt lojal mot konungen, folket och riket. Han har liksom riddaridealet som ett sätt att härda ut, som en sköld mot förbannelsens negativa inverkan på alvens psyke.
Hmm... well, vet inte om detta hjälpte så mycket, men jag tyckte iaf att det var kul att du gjort en RP som är lik (till yrke, ras och hemland iaf) min gamla favvo-RP (fastän vi inte var så seriösa... jag har dock inte fått spela så mycket Eon sen den tiden, har mest blivit spelledande)
//Boboliwsy