Nekromanti Hjälp med Demonhybrid!

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Hej!

Jag ska börja spela i en ny kampanj i Thalamur. Min karaktär är en Abhixia magiker/alkemist som förhoppningsvis kommer vara lite inblandad i Gierasherna.

Sen så fick jag resultaten "Demonhybrid" och "Utvald" från Övernaturliga egenskaper-tabellen.

Problemet med den första blir då såklart att komma på någon fräck demon som kan vara min farsa. Varför har han avlat barn? Vad är han för typ av demon (ni får gärna komma med förslag från andra media än Eon) och vad för utseende och förmågor kan det tänkas ge mig? (jag tänkte komma med förslag till SL).

Och vad för makt kan det vara som valt ut mig? Vad vill makten att jag skall göra? Varför?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Ge oss lite mer info om karaktären.

Särskilt personlighet och beteende kan ju spela roll när det gäller varelser såsom demoner.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Minns inte mycket om Eons demoner och hur regelsystemet fungerar när det gäller det övernaturliga.

Men en karaktär är både demonhybrid OCH utvald så känns det ju som makten som har valt ut en ÄR demonfarsan. Troligtvis för att påverkar någon profetsia eller utföra något speciellt uppdrag där banden mellan dig och honom (brukar väl vara en honom? Skulle väl vara lite kul med det motsatta att det är morsan som är demonen) gör det enklare för honom att hitta dig eller påverka dig eller något liknande.
Du är hans/hennes/hens utvalda blod och bör vänja dig vid udda drömmar, viskningar efter blod, kultister som söker upp dig, kallar dig den mörke frälsaren och tycks veta mycket mer om dig än vad du gör och definitivt har starkare åsikter om vad du bör göra än de flesta.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Jag tänker mig spontant följande: Din far/mor har många andra demoniska bastarder i världen. Hen har valt ut dig för att vara den av hens avkomma som skall vara den starkaste. Deonen vill således att karaktären ska söka rätt på och döda de övriga demonbastarderna och ta deras själar i besittning/sluka dem. När RP är den enda avomman kvar så kan demonen manifestera/ge RP sin kraft.

(bonuspong för dem som fattar referensen)


Vad det gäller utseende och sånt så gillar jag förmågor som styrs av en känsla. Exempelvis så förvandlas mer och mer av RP's kropp till eld magma och lava ju argre RP blir, eller att RP blir med och mer osynlig ju ledsnre RP blir.

Tänk också på att demoniska väsen i Eon inte bara är onda, daimotropiska väsen inkluderar förutom Diaboler, Irrluchter, Umbror och andra hiskeligheter också Dryader, Änglar och mahktas "assistent" andar, såsom Binderakk, stridens ande. Att mamma demon är en demon med typ, ädla moraliska mål som att skappa ett system för allmän sjukvård vore ju lite coolt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Demonfarsa är lite gjort. Demonmorsa vore mycket mer intressant. :gremsmile:

angående din rp så tycker jag det vore häftigare om det vore så att en annan demon valt ut dig, en fiende till den demon vars blod du faktiskt bär inom dig. Du blir då någon slags pjäs i deras tidlösa kamp och ditt val i slutänden blir förstås en riktigt häftig scen, din far/mor som vill utnyttja dig för sina planer eller dennes fiende eller ska du gå din egen väg?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Och vad för makt kan det vara som valt ut mig? Vad vill makten att jag skall göra? Varför?
Den fjättrade demonen. För flera hundra år sedan fjättrade Thalamurs magistrat den fruktade best som i eoner livnärt sig på thalaskernas känslor. Demonen planterade ett frö i sina mest dedikerade dyrkare och de blev halvdemoner. I stort sett alla dessa halvdemoner har fallit offer för den effektiva utrensning magistratet inledde. Sekten existerar inte längre, alla som bekände sig till sekten avrättades. Detta ledde till att halvdemonernas styrka minskade och magistratet kunde jaga ned även dem.

Magistratet lyckades binda demonen i [insert föremål] (En stor port av järn eller en pelare kan vara coolt) och där har den förblivit. Vad magistratet inte vet är att demonen fortfarande kan påverka människorna runtomkring föremålet.

Det frö som demonen sådde i sina mest lojala dyrkare har dock bevarats och förts vidare i din familj och förvaltas nu av dig. Du känner dig dragen till den stora järnporten där demonen är bunden. I närheten av porten kan du förnimma demonens känslor och vilja. Du är utvald att återuppta sekten. Skaffa tillräckligt många anhängare som genom bön och blodsoffer kan ge dig styrka nog att krossa de kedjor som binder demonen.

Jag tänker mig spontant följande: Din far/mor har många andra demoniska bastarder i världen. Hen har valt ut dig för att vara den av hens avkomma som skall vara den starkaste. Deonen vill således att karaktären ska söka rätt på och döda de övriga demonbastarderna och ta deras själar i besittning/sluka dem. När RP är den enda avomman kvar så kan demonen manifestera/ge RP sin kraft.

(bonuspong för dem som fattar referensen)
Throne of Bhaal - yay! Bonuspoäng!
 
Top