Nekromanti Hjälp med bostad i Umeå

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Jag har lagt märke till att folk ibland postar på det här forumet och ber om hjälp med praktiska problem, så jag tänkte ta och göra detsamma, full av from förhoppning.

Mitt problem är detta: På måndag börjar jag plugga i Umeå. Jag har dock ingen bostad. Jag bevakar de vanliga kanalerna, bostadsbolaget "Bostaden" och Blocket, men trycket är högt.

Så: är det någon som kan hjälpa mig? Som kanske har ett rum de funderat på att hyra ut, en kompis som behöver en vettig, klädsamt nördig inneboende, några kollektivare som behöver tillskott? Eller förslag på vart jag kan vända mig? Jag är inte kräsen, bara det finns en dörr att stänga. Alla tips välkomnas.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Jag hade tänkt att flytta till Umeå, men har inte orkat söka någon lägenhet än. Om du hittar något som är för stort (=dyrt) så säg till så kan vi flytta ihop. :gremsmile:

/Han som borde söka jobb också ... eller åtminstone skriva ett CV
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Nämen oj vad roligt, vad ska du plugga? Kan ju försöka höra mig för med folk om de har extra plats någonstans.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Han said:
Jag hade tänkt att flytta till Umeå, men har inte orkat söka någon lägenhet än. Om du hittar något som är för stort (=dyrt) så säg till så kan vi flytta ihop. :gremsmile:
När ska du flytta dit?

Marukusu said:
Nämen oj vad roligt, vad ska du plugga? Kan ju försöka höra mig för med folk om de har extra plats någonstans.
Det vore väldigt sjyst. Jag ska plugga Statsvetenskap C.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Dnalor said:
Han said:
Jag hade tänkt att flytta till Umeå, men har inte orkat söka någon lägenhet än. Om du hittar något som är för stort (=dyrt) så säg till så kan vi flytta ihop. :gremsmile:
När ska du flytta dit?
När det finns en bostad där. xD Just nu sitter jag och gör inget mitt i urskogen.

/Han som har pengar kvar att leva för ett par månader till, inklusive hyra
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Data said:
Dnalor said:
Han said:
Jag hade tänkt att flytta till Umeå, men har inte orkat söka någon lägenhet än. Om du hittar något som är för stort (=dyrt) så säg till så kan vi flytta ihop. :gremsmile:
När ska du flytta dit?
När det finns en bostad där. xD Just nu sitter jag och gör inget mitt i urskogen.

/Han som har pengar kvar att leva för ett par månader till, inklusive hyra
Då kan jag kanske svara på Blocketannonser som kräver två pers, och ange dig som den andre?
 
Top