Nekromanti Hjälp me DoD6

Fralle

Veteran
Joined
13 Feb 2003
Messages
3
behöver lite hjälp med Fv, Läste på forumet att man har en baschans i sina färdigheter hur räknar man ut baschansen?
Har lirat Chronopia innan å där delar man sin GE med tre eller fyra tror ja för att få fram sin baschans, e d nått liknande i DoD6?
+ E d nån som vet rimliga ÄP för monster å sånt, står ju inte nån stans eller?
plz help me
 

nudel

Veteran
Joined
3 Jan 2003
Messages
38
Location
Falun
DoD6 har inga baschanser på färdigheterna och angående ÄP så får man inte sådana för att slå ihjäl saker.
ÄP får man för avklarat äventyr, vissa uppfyllda intriger, gott rollspel och annat tok som SL stoppat in i äventyret.

Vill SL att man ska få ÄP för att döda ett speciellt monster så går väl det bra men så långt har inte jag tänkt.

Näste talare...?
 

Fralle

Veteran
Joined
13 Feb 2003
Messages
3
aha... har lirat D&D åsså å där får man ju xp efter varje dödat monster å sånt.
Ska man ge ÄP under spelets gång eller allt i slutet?
 

nudel

Veteran
Joined
3 Jan 2003
Messages
38
Location
Falun
Det vanliga är väl att man får ÄP'en efter äventyret eller någonstans mitt i om det rör sig om ett längre äventyr.

Om du laddar ner något äventyr eller tar en koll på vad riotminds gett ut så får du säkert en bättre bild av hur det fungerar. Det brukar finnas hänvisningar till vad man får ÄP för och även hur många man får.
Medusagames har till exempel en samling mycket hyggliga äventyr till ditt förfogande. Nu kan jag inte länka till deras sida så jag lämnar över till....

...näste talare.
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Men alltså, om du anser att du har för lite i dina färdigheter i start så är det inte så konstigt...det är dessutom inte billigt att skaffa högt i något. Så i min spelgrupp har vi infört, att i tabellen för hur man räknar ut hur mycket poäng man får fördela på sina färdigheter får man likaså i baschans. D v s att om du har 13 i INT får du 6 i baschans i alla färdigheter som du har i INT-gruppen, alla färdigheter relaterade till INT alltså.

Du förstår nog vilken tabell det är, kommer bara inte ihåg vad den heter, brukar inte skapa så mycket karaktärer.

// John "Darki" Mattsson (mannen som gör egna regler för det som verkar skumt)
 
Top