Jag ska göra ett fanzin. Det ska vara baserat på min podd LÄS HÅRT. Baserat och baserat, det utgår från podden. Skriven av mig, av poddens lyssnare, av vänner. Alltså, skulle ändå säga att alla som någon gång läst en bok är välkomna att skriva.
Pro-books, anti-tråk. Kaos och kul.
Noll ekonomi, och troligen ganska lite exposure. Jag gör det for the love of the game.
Utmaningen: jag har aldrig gjort ett fanzin tidigare.
Jag kan redan nu konstatera att min första idé - ett vikt A4 jag skriver ut hemma - inte håller, då jag fått in så jäkla många bra bidrag.
Innehållsförteckningen just nu:
- Filmcensorn som älskade Jackie Chan (lämnad)
- Tao Enligt Torsten Ehrenmark (lämnad)
- Ett npc-statblock
- Dikt: Christoffer Styffes utseende (lämnad)
- Recension av Doodles by Nohr
- platshållare för @Ackerfors
- Vuxna män gör saker tillsammans ‐ om att leva ut sin oförlösta ungdom via hobbies (lämnad)
- Vinspalt
- Reportage från Krakow
- Akvarellmålningar (lämnade)
- viktiga saker från min barndom
Helt otroligt.
Jag layoutar allt själv, och eftersom jag är gammal kvälltidningsredigerare så blir det lite det stuket. Kommer försöka bryta mig ur vanan här och där - får se hur det går!
Två work in progress, stavfel och ofärdigt tänkt och allt.

Hursom. Ska jag trycka detta? Var? Finns det print on demand för fanzin? Ska jag skriva ut hemma på kammaren och häfta ihop?
Hur gör man? Vilka vanliga fällor finns? Hur blir det bra? Hilfe.
Pro-books, anti-tråk. Kaos och kul.
Noll ekonomi, och troligen ganska lite exposure. Jag gör det for the love of the game.
Utmaningen: jag har aldrig gjort ett fanzin tidigare.
Jag kan redan nu konstatera att min första idé - ett vikt A4 jag skriver ut hemma - inte håller, då jag fått in så jäkla många bra bidrag.
Innehållsförteckningen just nu:
- Filmcensorn som älskade Jackie Chan (lämnad)
- Tao Enligt Torsten Ehrenmark (lämnad)
- Ett npc-statblock
- Dikt: Christoffer Styffes utseende (lämnad)
- Recension av Doodles by Nohr
- platshållare för @Ackerfors
- Vuxna män gör saker tillsammans ‐ om att leva ut sin oförlösta ungdom via hobbies (lämnad)
- Vinspalt
- Reportage från Krakow
- Akvarellmålningar (lämnade)
- viktiga saker från min barndom
Helt otroligt.
Jag layoutar allt själv, och eftersom jag är gammal kvälltidningsredigerare så blir det lite det stuket. Kommer försöka bryta mig ur vanan här och där - får se hur det går!
Två work in progress, stavfel och ofärdigt tänkt och allt.

Hursom. Ska jag trycka detta? Var? Finns det print on demand för fanzin? Ska jag skriva ut hemma på kammaren och häfta ihop?
Hur gör man? Vilka vanliga fällor finns? Hur blir det bra? Hilfe.