Nekromanti Hjälp! Inbiten DoDT nörd sökes!

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Hej hej, nån enstaka gamling här på forumet kan kanske känna igen mitt användarnamn.

Var sjukt länge sedan man postade här och mycket verkar ha hänt (som t ex märkliga förändringar vad gäller utseende).

Själv har man mer eller mindre haft ett långt uppehåll från hobbyn (blandning mellan frivilligt och ofrivilligt) men endå haft skrivsuget inom sig ett tag nu.

Så tagnenterna har gått varma, men nu behöver jag hjälp.

Jag skriver på ett äventyr och behöver någon som är slängd i DoDT (eller om det är någon annan utgåva som gäller till det idag...?) och kan tänka sig att hjälpa till vad gäller huvudsaklingen regelbiten, men även kanske lite finputsning/korrektur läsning etc

Målet är att kunna erbjuda ett så välskrivet äventyr som möjligt till DoD(Vilket just nu verkar ganska slumrande :gremsmirk: ) med en förhoppningsvis intressant coh stämningsfull story.

Om någon känner för att hjälpa till, så kan ni skicka ett PM här, svara i tråden eller tracka mig på msn (scont@hotmail.com).
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Det är mycket riktigt DoDT som gäller, så gammal är inte den utgåvan. Är rätt så bekant med den.

Jag kan nog kanske hjälpa till med regler och korrektur.

PM är kanske det smartaset sättet att kommunicera?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Jag har just ingen koll alls på DoDT-reglerna och är ärligt talat inte så pigg på att korra... men! Om du vill kan jag ställa upp och göra en fin pdf åt dig när äventyret är klart (om det nu inte råkar vara över 100 sidor eller nåt sånt galet ;)).
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Kul med ett äventyr, det behövs alltid.

Om du är intresserad av att nå ut till flera med ditt äventyr kan jag tips dig om SagaGames. Arfert brukar gilla frilansarmaterial och du kan alltid skicka över det till honom för att se om han är intresserad.

Varför SagaGames undrar du (och inte RiotMinds)? Jo, SagaGames har en artikel som hjälper dig att använda Sagas regler till Trudvangs värld. Toppen, tycker jag (såklart, det är jag som har skrivit artikeln). SMILE

Kolla in det http://www.sagagames.com/filer/regler/sagatrudvang.pdf
 
Top