Nekromanti Hjälp igen!

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Ok, nu har jag bestämt mig.
Jag skall börja på antingen 1942: A world at war (som är arbetstiteln, den kan ändras om vi bestämmer oss för ett annat år), eller det post-apokalyptiska Fantasyspelet, som inte har något namn (förslag, kanske?).
Problemet är att jag är sugen på att göra på båda, så nu vänder jag mig till er än en gång.

Vilket skall jag börja på?

Fantasyspelet blir utan tvekan fortare klart än 1942, men då tror jag också att 1942 kommer bli bättre.
Så, vilket vill ni se klart först?

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
1942 verkar mer spännande. Har liksom inte sett så många rollspel från den tiden...

//"Fredda the mean" som gillar invasioner(se EON forumet)....
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
post-apokalyptiska Fantasy

Jag tycker att ditt fanatasy spel verkar intressenat. Det faller mer in i ramen för vilka spel jag gillar. Är inte speciellt förtjust i andra världkrigsgerejor.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: post-apokalyptiska Fantasy

Om det post-apokalyptiska blir färdigt fortare kanske du borde göra det först? Så har du det undanstökat. Om du tror att det andra blir bättre så kanske du är lite MER sugen på att göra det? Gör det andra isåfall så flyter det nog på bättre.. /images/icons/smile.gif

Tänk också på andra faktorer.. Om du börjar med ett kanske du får mer erfarenhet som gärna vill ha till det andra.. Du kan börja med det som använder enklast regler, för att sedan omarbeta och utöka dom för att passa det andra. Eller tvärtom, banta ner reglerna. Andra världskrigetspel är nog ovanligare än post-apokalypsspel, så det får du nog mer respons av.. Såvida inte fantasyspelet är annorlunda nog. Kanske en fördel att få ett intresse för ens spel så fort som möjligt. Eller kanske tvärtom, post-apokalypsfantasy kanske är intressantare? /images/icons/wink.gif

Näh, det är mycket att tänka på.. Ta det som känns mest naturligt, och om det är "dött lopp", singla slant. Om du får ett resultat du blir lite besviken på, singla om. /images/icons/wink.gif
Om du fortfarande inte vet vilket du vill börja med, tänk igenom faktorerna ovan. Om du FORTFARANDE inte vet, jobba på båda samtidigt.. /images/icons/wink.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Jagy

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
29
Location
Ärentuna, en mil utanför uppsala
gör så här

Först och främst skulle jag ta det spelet som jag vill arbeta med, för min del post-apocalytiska fantasy spelet.
Om du tycker att du kommer göra det fort. Försök att beskriva mera, lägg ned mera tid på det. Det finns alltid saker att göra, finputsa och så...

- Jagy
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag tycker att du ska arbeta på 1942 a world at war däför att jag vill spela en sovjetisk soldat som spöar nassar. /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Vilket skall jag börja på?"

Personligen är jag främst intresserad av ditt postapokalyptiska fantasyspel.

"det post-apokalyptiska Fantasyspelet, som inte har något namn (förslag, kanske?)."

Ett förslag kan vara Paradiset, speciellt om du har vävt in i spelet olika legender om "land" som inte blvit förstört av katastrofen, dessa sedan finns eller inte är ju en anna femma. Ex. på vad jag menar är just mad max där de om jag inte minns fel ger sig av mot bättre områden. Ett annat exempel är waterworld.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
men ifall du gillar invasioner ska du kika på figurrollspel... figurrollspel kan vara coola. det beror på vilken grad man pysslar me dem på.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Vi antar att vi vill ha ut båda spelen (och det verkar som om folk vill se båda)! Säg att Postapokalyptisk fantasy (kallad PAF) tar 5 månader och 1942 10 månader.

Om vi får PAF först o 1942 sen får vi vänta 5 resp 15 månader på spelen. Medelväntetiden blir 10 månader.

om vi får 1942 först o PAF sen får vi vänta 10 resp 15 månader på spelen. Medelväntetiden blir 12,5 månader alltså mycket längre. Detta är ett välkänt faktum inom datorvärlden. Tillgrip algoritemn "Shortest job first" och börja på PAF. Så får folk vänta så lite som möjligt. :)

(nu förutsätter jag att suget är lika stort efter båda. Är det inte det får man börja vikta väntetiderna)

Snow
Dead, but still walking around
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Statistik...

...kan bevisa allt, och ändå tala sanning.

Men man kan göra dem parallellt (nu menar jag inte att man sitter med ena handen i det ena projektet, och den andra i det andra).

Utan att man ger sig ikast med det ena, men eftersom idéer har vissa förmåga att dyka upp lite då och då utan förvarning, så bör man åtminstone ha det andra i tankarna, och skriva upp de idéer som dyker upp för det i stolpar så man vet hur man tänkte, sedan när man börjar med det projektet.

Ett annat sätt med samma tema är (som ni vet kan ett och samma jobb bli tråkigt när man bara sliter med det) att man jobbar t.ex. 1-2 månader med det ena, sedan gör ett avbrott för det andra och sedan fortsätter så.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Statistik...

Sabba inte nu...
Jag ville att han skulle börja med postapokalyptisk fantasy först ju :)

Snow
Dead, but still walking around
 
Joined
17 Jun 2000
Messages
72
Location
Ekenäs, Finland
LOL [nt]

Tvångshandling... man måste ju alltid skriva något... (precis som du verkar ha en tvångshandling att klicka här)

"Mutta suomalaiset juovat toki olutta"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Då så.

All right, Fantasyspelet har nu första tjing på produktionen. Om någon inte är nöjd med det, må han låta sin stämma bli hörd (sedd?), fast det verkar som om majoriteten är mest intresserad av det.

En ennan fråga då. En kort. Jag vet att många inte tyckte om det system jag kommer att använda speciellt mycket. Ska jag endast bidra med bakgrundsmaterial, och så får användarna använda vilket system dom vill, eller använder jag mitt system, trots vissa protester?

Jag håller er underrättade angående produktionen i framtiden.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: Då så.

Endast bakgrundsinformation skulle nog vara att föredra. Sedan kan man lägga in en presentation av system.

mvh
/joakim kalcidis
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Då så.

Separera gärna spelvärld, speldata och regler! Då kan man byta regler men slipper samla ihop egna så mycket egen speldata.

Snow
Dead, but still walking around
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Då så.

Om du är tveksam till ditt spelsystem, varför inte beskriva det, och samtidigt lägga till "det går utmärkt att spela med ett annat system", eller låta folk välja mellan att ladda ner världen eller världen+regler?



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 
Top