Nekromanti Hjälp han dog???

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Realistiskt

Inte 6 gånger på rad... /images/icons/wink.gif
Nog för att man bara kan dö en gång (om man inte blir återupplivad vill säga, men så var inte fallet nu), men det är ganska synd om Mr DiesALot tycker jag...

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - Figgcimp...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Tips

Bordet som skall användas till rollspelet kan ju vara lämpligt. Då blir också tärningarna vana med underlaget /images/icons/smile.gif
T.ex. är det inte lämpligt att träna tärningarna på ett plastbord, när man sedan spelar på ett furubord. Det är ungefär som att jämföra att spela tennis på grus eller gräs.

Kan även vara bra med två uppsättningar tärningar. En för höga slag och en för låga slag. Det är liksom bra att slå lågt, när det gäller färdigheter, medans när det gäller att skada en motståndare är det ju fint med höga slag.

Riddaren


http://www.backtotellus.com/
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tärningarnas Feng Shui

Sedan är det ju det viktigaste av allt: färg och form. De måste matcha varandra ju! Att slå en liten grön tärning med rundade hörn tillsammans med en stor vit med kantiga hörn innebär ju oerhört dålig karma.
Sedan är ju vätsketillförseln mycket viktig. De vill itne ligga i blöt för mycket, så det gäller att inte krama tärningarna för mycket och att regelbundet torka dem, men vid själva slaget gör lite fukt susen. Försök med att blåsa på tärningarna eller krama dem med händerna. Var försiktig med eventuell överdriven handsvett!
Sedan råder det delade meningar om en annan, mycket viktig handling vid tärningsslagandet. Testslagen! Dessa är mycket förrädiska. Ofta brukar folk försöka slå ut den dåliga turen innan det viktiga slaget kommer. Men överdriver man dessa försök, eller inte nöjer sig när testslagen visar på förbättrad tur, kan man få mycket dålig tur vid själva slaget. Mitt förslag är att helt undvika testslagningarna.

/RipperDoc - har forskat i ämnet...

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Tärningarnas Feng Shui

Öhh... är det där ett skämt eller?
Sannolikheten för att det blir till exempel 1 är fortfarande 1/6 och ingenting annat än 1/6 /images/icons/crazy.gif!

Jag har hört att 75% av alla rollspelare tror på sådant faktiskt... tur alltså /images/icons/tongue.gif... jag förstår dock inte varför.


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - Figgcimp...
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Dör han på varje dödsslag? Eller är det "bara" en gång per spelomgång? Testa med att lura hans otur: när han ska slå dödsslag, säg att det är chockslag. Vem vet, det kanske funkar!

/Cernael-onormalt oseriös
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Re: Husregel

Rättvist och rättvist... vad spelar det för roll, det viktigaste är ju att ha roligt och om en spelare dör hela tiden har han kanske inte det. Som SL modifierar jag extremt mycket för att det ska just bli lite mer dramatiskt, hjältemodigt(alternativt motsatsen!) och spännande...

/Exarch
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Husregel [OT]

När jag för en gångs skull spelar istället för att vara SL så är det ganska mycket modifierande... inte alltför diskret heller, med tanke på att han slår alla slag legit /images/icons/tongue.gif.
Ett exempel är när jag skulle kapa den där zeppelinaren (rättstavat?); min lilla följeslagare fick inte dö - han råkade bli träffad av en kula (cinematiskt nog i axeln) - dessvärre började han blöda väldans mycket... från SL lät det ungefär så här:
"Men va fan... inte kan han börja blöda nu heller... det blir ingen extraskada förresten. Den... öhh... snuddade bara... eller nå't..."
Det var förresten en kula av kalibern 7.62 han träffades av /images/icons/laugh.gif.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ ±]-[€ \/\/ð®|Ð
 

looser

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
56
Location
Nyköping
Re: Tips

Började träna tärningarna
såg resultat genast killen överlevde faktiskt en strid!!!!
han fick själklart applåder:)
tärningarna trivs nu i sin omgivning och får bekanta sig med
en annan spelares tärningar som alltid blir det som han vill
att de ska bli(underbart)
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Öhhh...

Inte för att vara elak eller så... men min åsikt om det där kan sammanfattas med ett enda ord... äh, skit samma... jag sårar er säkert då /images/icons/tongue.gif /images/icons/wink.gif.


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Tärningarnas Feng Shui

Det är inget skämt...
Nej, tärningarna verkar vara, till allas stora förvåning levande varelser. Även om de nu inte är det, så skapar man bättre förutsättningar för slaget. Ett exempel kan ges:

När man håller i en tärning har studier visat att 81% av alla tärningshållare håller tärningen på ett i stort sett identiskt sätt. Om man nu svettar ner tärningen för mycket resulterarr det för det första att tärningen blir aningen tyngre och att dess yta blir glattare. Detta medför förändrade villkor för slaget, med utgånspunkt för hur man håller tärningen. Detta visar att precis rätt nedblötning av tärningen, och mycket beroende på underlaget, gör att man i viss mån kan påverka slaget...

/RipperDoc - samarbetar med Riddaren på en avhandling i ämnet

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Feng Shui?(OT)

En kinesisk (tror jag) lära om bl.a. möblers placeringar i ett rum. Helt enkelt hur föremål samverkar för att skapa bästa harmoni (byt ut med nån trevlig kinesisk term för harmoni).

/RipperDoc - tärningarnas harmoni

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: Tärningarnas Feng Shui

Sedan, icke att förglömma, har vi ju de kvantfysikaliska apsekterna av slaget, och det faktum att man kan påverka slaget bara genom att HOPPAS att det skall ge ett visst resultat.

/Dnalor, som undrar om tärning heter dice på grekiska.

Äh!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: Tips

<I>tärningsvetenskapen (Diceologi)</I>

Är du säker på att tärning heter "dice" på grekiska.
På latin borde det ju heta "alea" (tänker på det gamla caesar-citatet "alea jacta est")

/Dnalor, har egentligen ingen aning.

Äh!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Varför inte bara låta de övriga i gruppen hitta en tillfångatagen magiker som bara av en händelse råkar kunna ritualen <B>Omkars mirakulösa återuppväckelse</B>.
 

looser

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
56
Location
Nyköping
Jimmy....
det var så att vi hade en kille som var magiker i gruppen som gjorde detta med fint resulta(hmmmm)
men låter bara mr diesalot bli att mucka gräl med de man inte ska mucka med skulle han nog leva längre:))))
tyvärr är det tröttsamt med en spelare som dör i tid o otid
men man får väl som många redan sagt fiffla med siffrorna.
 

Madmartigan

Veteran
Joined
3 Aug 2000
Messages
21
Location
Lund
Just. Det finns en inte obetydlig charm med att lägga fram ett gäng t6or och säga "slå ett dödsslag" eller något. Ju mindre fusk desto bättre tycker jag. Om man hela tiden "räddar" spelarna kommer de att få en känsla av att SL ändå låter dem överleva vad som helst, och då blir spelet lidande. Sen tillhör jag dem som har en statistiskt omöjlig otur med tärningar (spelat fyra spelmöten av intensivt stridande i SRR utan att slå över 50 på en obT100)men faktum kvarstår. Det kanske är så att SL bussar på spelarna för mycket/ för hårt motstånd.
Och det går säkert bättre nästa gång.

Madmartigan
 
Top