Nekromanti Hjälp! Bra dungar för min 12-åring att spelleda till Mörk Borg!?

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Vi närmar oss slutet på introäventyret och behöver fler dungar! Har ni några awesome tips på passande utmaningar, svenska eller engelska, som är så pass "nybörjarvänliga" att de är förståeliga till åtminstone 75 % av någon som inte är OSR-fantast? Tack på förhand!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
...och då menar jag alltså OSR stuff av hög kvalitet i allmänhet, fattar att det inte finns drivor av material till Mörk Borg! =)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag är också skamlös nog att promota min egen Dungeon, Tornet. Det är en Boss Rush dungeon så det är nästan bara strid som interaktion men den är lätt att spelleda, det finns en mekanik för att kompensera för TPK:s, den är gratis och den har inte komplicerade kartor, diagram eller regler. Den har dock en del ultra-våld, gore och ett starkt kristet budskap så är de grejerna inte vad ni är ute efter så skippa Tornet.

https://www.drivethrurpg.com/m/product/285429
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
House of Roghat Demazien! En trollkarl har försvunnit och äventyrarna ska plundra hans hus i stan. Den är gratis, men hemsidan är nedtagen sen länge så du får googla och hoppas på internet archive. Eller skicka din epostadress i PM till mig så skickar jag över den.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Jag tycker att slutgrottan i Marsklandet är bra för nybörjare. Det positiva med den grottan är att den (såvitt jag minns) nästan helt saknar monster och utmaningarna som rollpersonerna ställs inför handlar istället om problemlösande och pussel. Det är dessutom ganska stor variation i utmaningarna.
 
Top