Hjälp att spåna kring äventyr i nutida gängmiljö

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Hej!

Jag har blivit ombedd att spelleda ett nutida äventyr i svensk gängmiljö, tänk typ Stockholmsförort. Gänget som ska spela har noll erfarenhet av rollspel, förutom nån som spelat ett par gånger med mig. Det som efterfrågas är action.
Äventyret ska vara ca 4 timmar långt.
Tyvärr (?) har jag ganska dålig koll på vad gäng egentligen gör. Vad finns det att bygga konflikter kring? Vilka händelser kan inträffa som känns rimliga?
Jag tänker mig att den största delen av ett gängs tid går åt till att patrullera sitt område och sälja knark.
Saker som kan inträffa:
  • Några rivaler har kommit in på området. De måste hittas och spöas upp.
  • Stoppad och visiterad av polisen.
  • Man åker in till stan för att festa. Stöter på några rivaler på klubben som försöker provocera fram bråk.
  • Blir beskjuten i en drive by.
  • Blir beordrade av chefen att döda någon.
  • Driva in pengar från någon.
  • En leverans av knark har försvunnit. Måste hittas.
  • Ett vittne måste skrämmas till tystnad.
Min utgångstanke just nu är att de börjar äventyret med att de sitter i en bil som blir beskjuten. De får sedan försöka spåra upp bilen och vem som besköt dem samtidigt som de får andra småuppdrag av sin chef. Sedan slänger jag in lite andra händelser på vägen för att fylla ut tiden i den mån det behövs.

Tacksam för hjälp att spåna på andra upplägg eller fylla på med händelser som kan inträffa.
 
Top