Nekromanti Hjälp att hitta gammal sida om xiu

Koftan

Veteran
Joined
20 Dec 2014
Messages
26
Hej jag har tidigare använt material från en sida vid namn http://wiki.mundana.org/index.php?title=Xinu där jag hämtat mycket inspiration till min variant av xinu. Satt och gjorde en lista på mysterier till Xinukultister och tänkte att jag lika gärna kunde göra det grundligt med lite info om religionen också... men hade inte skrivit med info om portarna i min handout tll spelara förutom första porten som de själva hade öppnat....

Texten låter såhär:

Makur: Makur är Domens port och vaktas av demonen Teltsath'umierdne. Porten kan ses i drömmar och under meditation och självspäkande, och kan nås och öppnas av den som förrättar ett själsoffer i en åttonde magnitudens ceremoni. En lyckad ceremoni kommer ge kraftfulla visioner och upplevelser som varar i åtskilliga timmar, under vilka man för en dialog med Telsath'umierdne och vandrar i de väldiga hallor som ligger bortom Makur. Man kommer här ges insikter i det jordiska livet och dess värden.

Hadeen tanke om att man var tvungen att utföra dessa cermonier för att kunna använda övertag vid många av de bönder Xinu har. Mest för att gisslet och själsbindeln inte alltid känns så passande att använda. Ser gisslet som något nödvändigt vid cermonier dock.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Jag hittar inte den text du åsyftar (ska ha den på datorn men den verkar borta) men jag kan säga att det är Ymir som skrivit texten (tror jag). Han kanske vet var den finns?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Märkligt, wikipedia Mundana verkar dött...men jag har även texten på en gammal artefakt-wiki, här.

Jag vill dock även rekommendera Ermines Xinumytologi, som finns på det gamla forumet.
 

Koftan

Veteran
Joined
20 Dec 2014
Messages
26
Nice :) Har suttit och skrivit en beskrivning av xinukulten till mina spelare som är Xinukultister och tänkte att man kunde göra den lite mer speciell. Har tänt att portarna ska vara grund för att kunna använda övertag i böner och riter. Sedan är det beskrivit i ceremonin vad man behöver för att utföra ceremonin i form av gissel, själsoffer, blodsoffer och så vidare ;-)
 
Top