Nekromanti Hjälp önskas (eller så är det bekräftelse)

Sting

Veteran
Joined
21 Feb 2003
Messages
174
Location
Arboga, Västmanland
Re: Nejdå!

Hehe....om det nu är så får jag be ers upphöjdhet att använda stavningskontroller som ju finns i vissa program.
Om det nu är så att du har dysleksi eller vad nu den som enbart berör möjligheten att stav rätt heter, så ber jag om ursäkt men det finns så många som stavar som krattor så jag antar inte vanligen att eventuella stavfel beror på något annant än slöhet (något som jag själv njuter av). Tack för dokumentet, som dock skapade nya frågeställningar för mig. finns det något bra system/sätt att anväda sig av den här informationen direkt, inte bara som beskrivning utan även i reglerna?
 

Sting

Veteran
Joined
21 Feb 2003
Messages
174
Location
Arboga, Västmanland
Re: okey då!

läser orden inuti huvudet istället för de som står på skärmen
Det är väl ganska precis vad dyslektiker ofta gör. Men har du problem att läsa också? Annars har du väl dysgrafi? Nåväl jag vet det nu så jag ska inte klaga på din staving i fortsättningen. Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig av det första gången men jag försökte undvika det.

Var det gäller informationen så beror det lite på vilken detaljerings nivå du vill lägga spelet på, de flesta brukar rygga tillbaka när de inser komplexiteten i handgemäng och närstrid, och väljer därför en hög abstraktions nivå, i sådant fall vet jag inte riktigt om man har någon nytta av garder och dylikt.
Nja jag vill nog inte lägga det på någon speciell nivå...det var mer en undran om det finns något spel som gjort det och gjort det bra. Om det fanns något sätt att göra det som inte vore så krångligt så skulle jag kanske kunna tänka mig att försöka men....äsh...jag vet inte. Det borde väl inte vara så svårt att stoppa in några modifikationer baserade på huggets riktining men jag vet inte om man vinner något på det? Jag är bara lite nyfiken på om man kan göra det, det är allt.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: eXistenZ

Oja! Jag är efter fantasy/"riktiga" vapen in sf. Är dock lite småsugen på att stoppa in några sf vapen även fast det är ganska fånigt med tanke på historien i spelet. Men det är alltså fantasy och inte sf i stort.
Se den mer som inspiration än som något att plocka saker direkt från.
 

Sting

Veteran
Joined
21 Feb 2003
Messages
174
Location
Arboga, Västmanland
Re: eXistenZ

Oki. Det är det trevliga med insiration, man kan få det från vad som helst. Och det kanske kan vara kul att se köttiga vapen....
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: eXistenZ

Och det kanske kan vara kul att se köttiga vapen....
Jodå, den är sevärd även om du inte behövde inspirationen (trots att den bara är en mer påkostad omfilmning av 'Den nakna lunchen').
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Kan ju vara kul att svara här istället för på ICQ :gremsmile:.

Ehm.. små vapen generellt vore väl mest troligt iom att de bendelar som finns att få inte kan generera så stora vapen. Knivar, spjut (fast ganska korta iom det finns lite trä som kan funka som skaft) och på sin höjd kortsvärd (samt klubbor förståss), slungor vore väl inte någon omöjlighet heller om man använder senor och liknande samt ben som stav/hantag och skjuter sten.
 
Top