Nekromanti Hitta spelbutiker i USA

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Tjo!

Tanten ska till Florida och jag tänkte hon kunde berättiga sin existens genom att köpa med sig lite kul rollspel hem. Att finna spelbutiker i andra läder är dock inte det lättaste. Här i Sverige vet man ju hur man gör, vi har hitta.se, prisjakt osv.

Men hur jag än googlar och fejar så hittar jag bara serietidnings- och datorspelsbutiker. Så jag undrar om någon har tips på HUR man ska leta? Eller rentav någon som kan tipsa om bra rollspelsbutiker i Miami och Orlando?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Här har du två stycken.

Sunshine Roleplayers
7921 Bird Road #44
Miami, FL 33155

phone: (305) 264-1250

email: rpgs@bellsouth.net

Web site: http://www.sunshineroleplayers.com

Full line rpg/ccg/miniatures store. Tournaments, demos, painting classes, mail order. Check our website.




Outland Station
6791 SW Red Road
Miami, FL 33143

phone: 305-661-4466

email: info@outlandstation.com

Web site: http://www.outlandstation.com

Located in the heart of Miami, our purpose is to provide a one-stop shopping experience for our customers, including comics, anime, games, toys, collectables, videos, and more. Enjoy your stay!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Oj, tack för att du frågade åt mig, Genesis! Jag klickade inte ens på länken först då jag förutsatte att du bara tipsade om själva forumet, inte om tråden. Hade det funnits karma på detta forum hade du fått en bunt! :gremsmile:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag har letat rollspel i NY, SF och LA.

En klar kulturchock att dessa metropoler i princip har ett sämre spelbutiksutbud än både Stockholm och Göteborg.

Los Angeles tar nog priset. Visst, Last Grenadier finns ju. En timmes bilresa bort vill säga.

Amerikanerna har uppenbarligen helt gått över till att handla på nätet.

Mitt tips på spelbutik blir därför drivethrurpg.com eller rpgnow.com.

(Kvittar vilken du väljer, ett och samma företag står bakom båda...)

Alternativt "klassiker" som Amazon. Så klart.

Fördelen så som jag ser det är om du kan skicka beställningen till en amerikansk adress. Då slipper du frakt och moms och tull och skit.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jo, jag kollade runt på typ fyra-fem olika butiker. Samtliga hade enbart D&D och eventuellt lite WoD. Kass kass! Det fick bli en beställning från Nobleknight trots allt...
 
Top