Nekromanti Hitta rollspelet Gemini?

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Det kom en äventyrsserie som jag tyckte var trevlig (jag var dock bara spelare). Inte som bok utan bara elektroniskt. Gratis tror jag det var. Men den är nog svår att hitta.
Jag har alla dom utskrivna. Kanske kan scana in dom och lägga upp som PDF någonstans. Men då är man väl tillbaka på rättighetsdiskussionen igen.
 
G

Guest

Guest
Har lagt upp alla äventyr som fanns på Geminisidan för länge sedan. Ni hittar dom här.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Andy goes Gemini-style [OT]

Provinser, Den enda guden, tempelriddare, demoner som besätter människor, muterade dvärgar, järnalver, en förlorad son, Noir-regelsystem möter Gemini-systemet.

En patriark, en järndrake som har terrorister som tillbeder henne, symbolmagi, ett folk som har kommit från framtiden och byggt stora citadell i bergen, franskinspirerade namnkultur och smala svärd och tunga rustningar. Många armborst och en helig väg att vandra.

Kanske? (Smile)
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Inga krutvapen?

Det tycker jag hade passat väldigt bra i Geminis värld. Krutvapen som är kraftfulla, skrämmande men också mycket farliga för användaren. Förbjudna av kyrkan men används gärna av mörkrets hantlangare.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Re: Andy goes Gemini-style [OT]

Provinser, Den enda guden, tempelriddare, demoner som besätter människor, muterade dvärgar, järnalver, en förlorad son, Noir-regelsystem möter Gemini-systemet.

En patriark, en järndrake som har terrorister som tillbeder henne, symbolmagi, ett folk som har kommit från framtiden och byggt stora citadell i bergen, franskinspirerade namnkultur och smala svärd och tunga rustningar. Många armborst och en helig väg att vandra.

Kanske? (Smile)
Bra. :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe:

Skriv det och gör det mer mångfacetterat än Gemini. Tusan hakar, det är så att jag blir frestad att göra något själv. Fast å andra sidan, den där dystra Gemini-stämningen är inte min grej.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Andy goes Gemini-style [OT]

"en järndrake som har terrorister som tillbeder henne"

En drake? I Gemini?

"ett folk som har kommit från framtiden och byggt stora citadell i bergen"

Okej... nej tack.


Storuggla, tunnbindare i kvadrat däremot
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Re: Andy goes Gemini-style [OT]

Storuggla said:
"ett folk som har kommit från framtiden och byggt stora citadell i bergen"
Nu snackar vi inte längre Gemini, va?
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Andy goes Gemini-style [OT]

Men i Gemini finns ett Ondskans folk som kom ifrån norr. Varför har de inte kommit från framtiden och bringat kunskapen om magi med sig?

Jag tycker Gemini är öppen för ganska många tolkningar.

Skulle jag göra ett "Gemini" så är det väl klart att det inte blir "Gemini". Det finns ju redan. Nej, jag ska inspireras av Gemini (väldigt starkt) och jobba som Noir, var medvetet luddig för att spelarna kunna bestämma över sin värld.
 
Top