Nekromanti Hitta lowfantasy äventyr på engelska?

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Finns det någon hemsida med mycket rollspelsäventur på engelska? Det borde det finnas.

EDIT: Hittade denna sida iaf. Någon som vet om några av dessa rollspelen kan klassas som lowfantasy?
Alltså de som står under "Filter Campaigns by:"

https://www.obsidianportal.com/campaigns

Tacksam för lite hjälp här.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Obsidian Portal är inte sajt för äventyrsmoduler, det är en sajt för kampanjer. Ska du starta en ny kampanj så kan du lägga mycket av ditt kampanjmaterial där.

Call of Cthulhu
Skräckspel baserat på H.P. Lovecrafts Cthulhu Mythos där man kämpar mot varelser som kommer från bortom tid och rum. Utspelas normalt under 1920-talet, men kan utspelas under vilken tidsperiod som helst. BRP-motor med %-slag.

GURPS
Universalsystem där man kan spela vad som helst och man köper färdigheter/fördelar/nackdelar för poäng när man skapar sin rollperson. Använder bara d6:or och man ska lika eller under sitt värde med 3d6.

Mutants & Masterminds
Superhjältespel som började med d20-motorn. Jag vet faktiskt inte vad senaste versionen använder för regel-motor.

World of Darkness
En "värld" som består av flera olika spel: Vampire/Werewolf/Mage/Changeling/Hunter och som använder Storytellersystemet. Man spelar övernaturliga varelser, ofta i nutid. För att lyckas ska man slå en stor tärningspöl med d10:or.

Exalted
Samma spelmotor som World of Dakness, men fantasy.

Dungeons & Dragons
DnD4, mycket fokus på encounters. Varje strid tar upp till en timme. Utgående spel då nästa version av DnD kommer till hösten. Man ska slå högt med en d20.

Savage Worlds
Ett universalsystem som GURPS, men lite lättare/snabbare. Man ska slå högt. När man blir bättre slår man med större tärning: d4 => d6 => d8 => d10 => d12.

Pathfinder
Arvtagaren till DnD3 och världens största rollspel just nu. Slå högt med d20.

Dark Heresy
En del av Warhammer 40.000-universat, utspelas bl.a. på rymdskepp och man är inkvisatorer som slåss mot kaosgudar och deras kultister. Jag har för mig att det är %-system med skills.

The Dresden Files
Ett FATE-spel som bygger på Jim Butchers bokserie om Harry Dresden i en värld med häxor, vampyrer, spöken och varulvar. FATE använder FATE-tärningar; 6-sidiga där 2 sidor har "+", 2 sidor har "-" och 2 sidor är blanka. Man ska försöka slå mer + än -.

Om du med low fantasy menar lite övernaturligheter så kvalar GURPS och Savage Worlds, eftersom dessa är universalspel och man kan spela vad som helst med de reglerna.
Vill du att rollpersonerna ska vara grisodlare som slåss om övernaturligheter rekommenderar jag CoC och Dark Heresy.
Övriga spel skulle jag räkna som High Fantasy.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,551
Jag föreslår Lamentations of the flame princess äventyren The grinding gear och Death frost doom samt Warhammer fantasy roleplaying äventyren The thouand thrones och Shadows over bögenhafen.
 
Top