Hitta boende i GBG?

Björn Andersson

Myrmidon
Jag ska flytta till Göteborg i sommar för att börja plugga igen. Men det verkar ju jättesvårt att få tag i någonstans att bo!

Min fru och jag söker en 2:a eller 3:a för högst 10kkr/mån inom pendlingsavstånd från Medicinareberget. Gärna något som kan vara långsiktigt så vi slipper flytta fler ggr närmsta åren.

Vi söker via SGS, Heimstaden, Wallenstam, och vad än Qasa kan hitta åt oss. Ingen tur so far :( Alla tips eller kontakter mottages tacksamt!

Alla lajvare i Göteborg brukade bo på Tyco Brahes gata, fel sida stan men beror ju på vad man menar med pendlingsavstånd. Kan skicka detaljer i PM om du vill, men jag tror att du skulle ha hyfsat bra chans att få något där rätt fort.

Nu nämner du ju ett par av de privata hyresvärdarna som finns på denna lista, men det finns ju ett antal. Jag bodde hos Almlövs en gång i tiden, och upplevde dem som seriösa. Men det var väl snart 25 år sedan.

Jag ska flytta till Göteborg i sommar för att börja plugga igen. Men det verkar ju jättesvårt att få tag i någonstans att bo!

Min fru och jag söker en 2:a eller 3:a för högst 10kkr/mån inom pendlingsavstånd från Medicinareberget. Gärna något som kan vara långsiktigt så vi slipper flytta fler ggr närmsta åren.

Vi söker via SGS, Heimstaden, Wallenstam, och vad än Qasa kan hitta åt oss. Ingen tur so far :( Alla tips eller kontakter mottages tacksamt!
Kolla absolut Stena Fastigheter. Tusentals lägenheter i olika delar av stan.

Medicinareberget (Medicinaregatan) har en egen hållplats.

Mer eller mindre allt på samma linjer är ju ganska pendlingsbart (det beror ju på vad man jämför med såklart).
Så fort man ska byta linje så blir det lite pyssel och minuterna går.

Då har ni linje 6,7 och 8 att jobba med. De går ju inte till de mest attraktiva förorterna.
Det är ju både bra och dåligt, tänker jag.

Rent pendlingsmässigt är Frölunda optimalt och Kortedala ok för er.

Hisingen är sämre pendlingsmässigt eftersom det bara är linje 6 som går direkt (mot Länsmansgården), och linje 6 går lite cirkel genom centrala stan åt Hisingen.

Även buslinje 25 är effektiv åt båda håll.

Last edited:
Back