Nekromanti Hitchhiker's guide to the galaxy

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Jag började att läsa igenom böckerna för ungefär en vecka sen och har nu bara den sista boken kvar.

Men det här inlägget har ingetting med böckerna att göra, utan om den tv serie som BBC gjorde 1981 baserad på den första boken(?)

Nu undrar jag undrar om den tv serien är något att ha eller inte?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Men det här inlägget har ingetting med böckerna att göra, utan om den tv serie som BBC gjorde 1981 baserad på den första boken(?)
Den är egentligen baserad på de tre första böckerna, inte bara den första.

Nu undrar jag undrar om den tv serien är något att ha eller inte?
Jag tycker den har en viss charm, men vänta dig inga överväldigande effekter. Om du gillar Doctor Who så kan den nog funka för dig.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Finns det en radiopjäs? Är den på Engelska eller på Svenska? Vilka av böckerna täcker den förresten?"

Fel sambandskedja. "Liftarens guide till galaxen" började som radiopjäs på BBC, långt innan den blev bok. Så det första boken som täcker radiopjäsen, inte tvärtom. Och ja, den är på engelska. Det är BBC vi talar om.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Och ja, den är på engelska. Det är BBC vi talar om.
Men det har gjorts en på svenska också, vilken gick på radio för cirka 15 år sedan.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,915
Location
The Culture
Pjäsen finns på svenska också. Adde Malmberg spelar Arthur Dent. "Harmless" har översatts till "harmlös".

/tobias
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,915
Location
The Culture
Damn! [ANT]

Jag hade vunnit om jag inte bestämt mig för att sätta citattecken runt harmless!

/tobias
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Damn! [OT]

Haha! Varför tror du jag brukar använda enkelfjuppar (') i stället för citattecken (")?

Det är bara en fråga om att planera, att ha en genomtänkt strategi, att utnyttja de resurser man har till sitt förfogande och att förvirra motståndaren. :gremgrin:
 

Agon

Veteran
Joined
14 May 2003
Messages
41
Location
Norrköping
Re: Damn! [OT]

Det är bara en fråga om att planera, att ha en genomtänkt strategi, att utnyttja de resurser man har till sitt förfogande och att förvirra motståndaren.
Nää... Den alltid gällande regeln är att kaos alltid vinner över ordning eftersom kaos är mer organiserat.
Den soppa av andra visdomsord som finns ingår bara i kaosets strategi.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Damn! [OT]

Nää... Den alltid gällande regeln är att kaos alltid vinner över ordning eftersom kaos är mer organiserat.
Den soppa av andra visdomsord som finns ingår bara i kaosets strategi.


Du är säker på att det inte är ordningen som vill att kaoset ska tro att det är så?
 

Agon

Veteran
Joined
14 May 2003
Messages
41
Location
Norrköping
Re: Damn! [OT]

hmm...
vet ärligt talat inte helt säkert
när jag interviuade dem så började kaos att stödda sej mot ordning så hela skiten gick åt helvete och värsta fighten blev det och så basera jag mina visdomsord på hur det sluta.
 
Top