Nekromanti Historia (OT) II

Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Vet att det här inte riktigt passar, men det var här vi pratade om amerika och deras utrikespolitik förra gången, och jag har ett intressant tillägg...

När jag pratade om usa och deras inställning till världen med en av mina vänner, som lägligt nog bott ett år i landet, berättade hon ett ytterst märklig sak. Familjen hon bodde hos sa att den amerikanska regeringen kan aldrig göra fel, för den har Gud på sin sida. Alltså, allt de gör har Gud sett till att det ska vara så. Nu bodde hon förvisso i Kansas, där folk är mest kristna i det landet, men ändå! Att ha samma inställning som katolska kyrkan har till påven....sånt här gör mig nervös, hur är det med er? Jag hade aldrig innan tänkt mig att det kunde vara på det här viset. Föreställde mig att i dagens teknologiska, upplysta samhälle tänker man inte så här.

Tja, vad ville jag ha sagt? Intressant med en inställning som är fundamentalistisk...:)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lås tråden!

"Vet att det här inte riktigt passar"

Det passar inte en centimeter. IMHO, lås tråden och ta ämnet på något annat forum.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Alignements

Det är i.o.f.s. vagt kopplat till Amerikanskt rollspelsskapande där det mest framträdande exemplet har absolut godhet och ondska samt en tydlig indelning i vilket läger man är. Är du God (amerikan), Neutral (europé) eller Ond (annat)

:gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Modereringstekniskt [OT]

"Det är i.o.f.s. vagt kopplat till Amerikanskt rollspelsskapande där det mest framträdande exemplet har absolut godhet och ondska samt en tydlig indelning i vilket läger man är. Är du God (amerikan), Neutral (europé) eller Ond (annat)"

Då får herr regelslaktarn se till att göra ett nytt rollspel på temat för att det ska passa in på det här forumet. Annars är det off topic. D&D finns ju redan, så är det alignments han vill prata så finns det redan ett forum för det, och i så fall ska tråden flyttas dit. :gremwink:
 
Top