Nekromanti Hinder i en annan värld

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Under min Stora Vår / Sommar städning så ramlade ett ex. av NeoTech ut, till min glädje så fanns där även 5 karaktärs blad =D , efter som jag varken äger en dator så kan jag inte som på den gamla goda tiden dra ner saker från nätet. och måste därför skriva eget ( på papper ! ).
Eftersom jag lade ner N1 för ett par år sedan så har man väl glömt bort alla inspirations källor m.m, någon som kan ge seriösa tipps på bra sätt att börja skriva äventyr för ca. 4-6 spelare och en tidsgräns på 3.5 timmar ?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
någon som kan ge seriösa tipps på bra sätt att börja skriva äventyr för ca. 4-6 spelare och en tidsgräns på 3.5 timmar

Du behöver knappt skriva det. Med så kort tidsgräns måste det vara full rulle hela tiden. Förmodligen går det att använda vilken actionfilm som helst som mall. Personligen skulle jag aldrig varken skriva eller spela ett äventyr med så kort speltid. Undantaget skulle vara konventsäventyr, men där brukar man ha 5 timmar att tillgå, och jag vill utnyttja så många av dem som möjligt.

/RipperDoc
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Ja tids gränsen är ju inte den roligaste.. men eftersom att lokalens Larm startar 23.00 och vi börjar nån gång runt halv åtta så ..
 
Top