Hindenburg och BRP

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
pingas;n344177 said:
Får jag fråga varför så många älskar MUA BRP?
Specifikt reglerna? Antagligen för att det var BRP, och mycket av kärleken till världen spillde över till att inkludera reglerna "by association".

De gav även mycket möjligheter att sitta och mecka med rollpersonen. Kombinera märkliga mutationer med varandra och se vad som hända. Fast man var inte _tvungen_ att mecka med rollpersonen. Man kunde göra en RP på 15 minuter eller därikring om man inte ville mecka. Eller så kunde man sitta och pilla i ett par timmar.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
crilloan;n344138 said:
TomasFriaLigan Jag har hunnit läsa igenom betan två gånger nu och det är en trevlig produkt (gillar illustrationerna!). Jag trodde (lite olyckligt) att det skulle bli en parallell, levande produktlinje som uppdateras.
(ganska precis som CapnZapp skrev)
Med det sagt, så förstår jag rent intellektuellt att jag slet av Tomas hela arm vid armbågen bara för att han visade mig lillfingerspetsen...

Känslomässigt känner jag mig dock fortsatt förrådd, utnyttjad och missförstådd :cool:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
pingas;n344177 said:
Får jag fråga varför så många älskar MUA BRP?
Jag älskar MUA BRP för att
... tro det eller ej, det är en fantastiskt lyckad version av BRP. Vi i Sverige är överlag bra på BRP jämfört med Chaosium som bara häromåret skogade motståndtabellen, en "uppfinning" som vi svenskar tagit för given i decennier
... reglerna är associerade till en fantastiskt lyckad kampanjvärld. Man kan spela alltifrån Roy Andersson till mutantröj i MUA. Det finns en tydlig civilisation som låter spelarna mysa med alltifrån Barnen i Bullerbyn-Sverige till Folkhemssverige eller arbetarrörelsens Sverige. Ena stunden dricka kaffe ur för liten kopp, i nästa slåss för sitt liv mot muterade gräsligheter. Lyckan av att ha hittat en engångsmugg i äkta plastics! Man kan spela människa och utforska ras och invandrarproblematik. Man kan spela psi-mutant och mer köra spionroman och KGB-intrig. Eller spellar man helt enkelt lyckligt ovetande muterade djur. En ovanligt lyckad såväl som kärleksfull parodi på Sverige, helt enkelt.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
490
Vi spelade ofantliga mängder Mutant UA när det begav sig, har faktiskt en kampanj nu som ligger och puttrar delvis i folkbildningssyfte då folket jag spelar med aldrig spelat M:UA tidigare. Då när vi spelade som mest tänkte jag alltid att reglerna var lite sådär. Men ju mer jag har tänkt på desto mer tycker jag att de är rätt bra. De är kanske inte superhäftiga eller har någonting väldigt unikt men de känns gedigna och funkar stabilt för alla situationer CapnZapp räknar upp.
 
Top