Nekromanti Hilfe Bitte!

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Morsing!
Jag behöver ett passande namn för en alienras.
Namnet bör vara lagomt långt och bör kunna uttalas av människor. Alternativt ett svårt orginalnamn samt ett "förenklat" namn för oss människor. Det bör inte ha någon anknytning till nuvarande religoner eller liknande eftersom rasen har en figurerar ofta och krigar mot människorasen i ett rollspelet som utspelar sig i en alternativ framtid.
Vi har ett arbetsnamn men detta bör ändras.

Kort info: Rasen bär bär en bioligisk rustning på sin kropp och blir då ca 2m lång. Samhället är uppbyggt av sex klaner och familjen är viktig för den enskilde. Rasen är teknologiskt och biologiskt mycket avancerad och baserar sitt skriftspråk på kombinationer av tecken. Några olika sammhällsklasser är tex, präst, krigare och rådsmedlem.

Har du något bra förslag på en religon oxå så tar jag tacksamt emot sådana.
Kyrkan har en viktig roll i kampen mot dessa aliens och andra mulitorganisationer.



Korstågens tid har kommit tillbaka till mänskligheten.
"Primus Maximus Exidus"

Member of The Church Knights High Council and the Popes first and suprime advisor.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
9fGZ#r6'lol'Sk8are [nt]

Förlåt...

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Låter som Protoss i StarCraft. Men det vore ju att härma att kalla dom det. Dessutom kanske inte ett namn som "De förstfödda" passar.

Jag gillar Aliennamn i klass med Shin'id'ja eller Vakh'rath . Men mycket apostrofer och accenter. Som Yautja i Predator.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Tja Visseligen finns det lite Protosvarning det håller jag med om, och även denna rasen använder energivapen men det finns stora skildnader oxå. En annan likhet som vi har kommit fram till är Aliensvarelserna i HALO då de har liknande kroppsbyggnad

Kruxet är att vi vet inte o det skall vara ett "mjukt" namn med mycked vokaler och "Alvkänsla" eller ett "hårt namn med flertalet konsonanter. Ta Vakh´rath tex, ett hårt namn som låter bra och dessutom injagar lite respekt.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Om det ska vara en gammal, mystisk ras som jag mistänker att den ska vara, är det bättre med ett hårt namn som injagar respekt. Jag gillade verkligen Shi'ni'dja. Jag tror jag ska använda det själv.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Re: H´ka´thoth

Hade tänkte mig <EM>Krha'a</EM>, kort och hårt men det kan vara lite löjeväckande, beror på vilken stämning spelarna är i.. <EM>Shi'ni'dja</EM> är lite ninja-aktigt. Gillade <EM>Vakh´rath</EM>..
<EM>Dagh'aan</EM>? Låter inte hårt men gammalt och vist.

/[color:green]Han</font color=green> som undrar hur deras språk låter som. Fågelskrik eller kanske ett mumlande, ploppande ljud?
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Rymdvarelser

Varför inte kalla de för Lethorianer och att vi människor kallar dem (namnetpåplanetendekommerifrånianer)?


Max/Daggerblade/Morgoth/Ollepelle... gissa vilket!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Morgoth on 2001-04-04 17:49.</EM></FONT></P>
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Re: G'sun'heit

Hmm Bra fråga. Har faktist ingen aning. En spontan tanke kan vara att man får höja höja Cool faktorn med 0b1T6 per "fnutt". eller kanske inte...

Uttalet har jag faktiskt ingen aning om eftersom det inte är bestämt hur dom skall komunicera.

Det förslag som ligger närmast är att dom använder telepati på kortare avstånd för vanligt "tal" medans dom under stress, strid, korta kommandon och smärta osv, använder någon form av skrik. Men alla förslag är givetvis välkommna. :gremsmile: Ett problem är att dom måste kommunicera genom biorustningen på någe sätt. Förslag?

Rasen är ju intellegent och har ett fungerande samhälle så primalskrik är nog inte det primära kommunikationsättet.

-Magnum
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: G'sun'heit

Då föreslår jag Gá´lá´ró´t´h´rá´tá´ríé´l´rá´tá´rá´t´gý´t´n´p´l´m´n´b´w.
Måste höja cooooooooooooolheten med Ob32T6 i sånna fall.
Skitcoolt, va ?

Max/Daggerblade/Morgoth/Ollepelle... gissa vilket!
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Rymdvarelser

Ekrothian III
Lethorian VI
Sedyrian XIII (många planeter)
Tanriel I
Gyrothel IV
Alpha Terria V
Gyrlock
Sarlock
-Vet inte varför jag gillar lock namnen så mycket...
Drogan
Aragathol
Courteria
Lemolian
Rynathiel
Avengiel
Emanutriul (fult namn, men endå)
Plyreth (Plyret...)
och
Kalagorne

Oj... nu kan jag inte skriva mer utan att försäkra mig om att jag inte har skrivit det tidigare.

Kalagornianer passar inte - eller ?

Max/Daggerblade/Morgoth/Ollepelle... gissa vilket!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Re: G'sun'heit

"<EM>Varför alla fnuttar? Vad betyder de? Varför finns de? Ändrar de uttalet om man tar bort dem?</EM>"
Bra tanke. I svenska används inte fnuttar så det gör det hela lite mer exotiskt. En idé är att de visar hur man uttalar ordet. Krha'a som jag skrev uttalas. Kra-a. Dagh'aan Dag-aan (kort a i Dag).
Daghaan kunde man annars uttala Da-gaan, Dag-haan, Daga-an.. Du förstår nog p:en.

/[color:green]Han</font color=green> som brukar kalla " för fnuttar. ' = fnuttisar?
 
Top