Nekromanti HighScore

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tycker ni snarast möjligt borde skaffa lite HighScore listor....typ Mest lästa tråd, Mest aktive användare, Populäraste forum, etc.

*väntar spänt*

/RipperDoc
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Mest aktive användare"

frågan är om vi behöver mer jakt på lagda inlägg?

"Populäraste forum"

Bli väl inte så svårt att gissa. Dessutom står det på huvudsidan antal inlägg på resp forum.

/Sir Foilan - jagar

And Heaven Eternally Burns....
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag ser gärna att det blir lite mer sammanhållning mellan de som är här på forumet och lite listor tror jag är en sak som kan förbättra det så jag ska, om ingen invändare, börja jobba på det snart. Frågan är bara vilka typer av listor som ska finnas. De tre du nämner bör inte vara svårt alls att ordna så de blir nog av, men vad mer kan man göra?

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
frågan är om vi behöver mer jakt på lagda inlägg?

Håller med! Vad är egentligen meningen med att lista vem som gjort flest inlägg. Ingen bra metod att mäta aktivitet tycker jag, men om ni kommer på bättre metoder att bestämma de mest aktiva på, eller helt enkelt inte berättar vad listan bygger på så kan det väl vara OK...

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Mest aktive användare

Jaså, du vill skryta med att du är aktiv på forumen... /images/icons/smile.gif

/Emil
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag ser det snarare som en kul grej, vissa kan i början jaga poäng genom att skriva meningslösa inlägg, men oftast brukar de sluta med det efter ett tag. Vi kommer dessutom att hålla efter och ta bort helt meningslösa inlägg och då räknas de ju inte i listan.

Men visst kan man ge folk poäng för flera olika saker och ha en lista baserat på det, varje besök ger en viss summa, varje inlägg ger en viss summa osv. Detta kan sedan kopplas till andra delar av siten som också kommer använda sig av användaren i forumet som också ger poäng.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Detta kan sedan kopplas till andra delar av siten som också kommer använda sig av användaren i forumet som också ger poäng.

Detta kommer ju att leda till att användarna inte bara använder sajtens forum utan också resten av alla de godsaker som finns här på sajten.

/Seinet - tycker att det låter som bra marknadsföring.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Och laddar om och laddar om.
Visst, det kan säkert vara kul med en High-Score list, huvudsaken är att det är hemligt hur listan sätt samman... d.v.s. vad som ger poäng.

/Emil
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Vi kommer dessutom att hålla efter och ta bort helt meningslösa inlägg och då räknas de ju inte i listan.

Även ett raderat inlägg räknas som att man har skrivit ett. Åtminstone när det gäller att nå titlar.

/Azagthoth
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tala inte om det för sådana som mig! /images/icons/smile.gif
Allvarligt talat, varför över huvud taget ha titlar? Är det ett måste från threads???? Skulle man inte kunna ta bort det? Det blir som sagt så lätt att man jagar titlar. Jag själv är inget undantag. Att vara grisodlare roade mig inte så jag satte faktiskt igång att jaga inlägg som jag kunde svara på. Mer eller mindre seriöst.

Å andra sidan är det ett sätt att få folk att göra inlägg, vem vill vara grisodlare för evigt? Men vore det inte bättre att satsa på att var och en fick välja sin egen titel??? Jag bara undrar?

*hoppas att få titeln Lady di Smarum*

Lady Silver Wolf
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Känns seriösare.

hmm, detta kommer nog bli väldigt jobbigt, men som andra nämner kommer det bli "kapprustning" i antalet msg. För att undkomma detta kan ju de alsmäktiga (ni får gissa vilka de är) ta och belöna folk för bra inlägg (resp. bestraffa om det är för mycket blaj). Kanske ger för mycket jobb men det skulle betyda att folk inte bara vräker ut sig en massa strunt helt i onödan...

var bara ett litet förslag.


[--- Jan Arenö ---]
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag har kört diskussionsystem väldigt länge och av vad jag märkt så är det bara i ett inledningsskede som dylik jakt uppstår, när det inledande euforin lagt sig så inser folk att det inte är så himla skoj längre och slutar med det. Därefter får man ett trevligt system där man ser att en person är en van debbatör på forumet genom titeln. Sen kommer det alltid komma någon ny lite då och då som börjar jaga titel i början, men de slutar oftast ganska snabbt med det, speciellt som de vana besökarna då brukar vara lite less på dem, men då har man å andra sidan lurat in personen i diskussionen och hon eller han är kanske med lite mer i diskussionerna.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Re: Känns seriösare.

Jag tror att det är tämligen hopplöst för oss redaktörer att försöka bevaka och belöna duktiga foruminläggare.

Dessutom så tror jag att sådant bara skapar en olustig stämning och rykten om favoritism (eller vad det nu heter).

Njae, jag tycker våran redan knappa tid skall spenderas på annat än belöningar.

Men jag håller med om att titlar kan vara både en negativ och positiv sporre.

Highscorelistor tycker jag är ett bra sätt att visa vilka användare som är flitigast (inte bäst) vilket är en kul grej som vi också kommer att genomföra. Det vore också kul (om det är möjlig) att kunna visa highscores för varje forum.

Kontentan av diskussionen på den här tråden verkar vara att en highscorelista vore kul, om ej en rättvis indikation på seriösa användare. Så det blir antagligen en sån när väl Gard får tid. Man får ta den för vad den är dock, en kul grej, inget mer.

//Mmm
-Allt brunt är inte choklad
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Re: Känns seriösare.

Är inte det tillnamn man får i namnraden en typ av highscore? Åtminstone har jag i alla fall fått för mig att om man är Grisodlare, Äventyrare och Guru så har det att göra med hur många inlägg man gjort.
Eller?

mvh
Örnie
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Re: Känns seriösare.

Nja, Guru fick Krille tilldelat, men grisodlare, vapenbärare och äventyrare och vad som kommer sen är titlar. Frågan är vad som kommer på 2500 nivån...

/Anders
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Gissningar

Supreme master of the Universe?
Kung?
Prins?
Kejsare?
Hjälte?

/Anders-som gissar vilt /images/icons/smile.gif
 
Top