Nekromanti High-low fantasy vad??? vem?? hur?

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Enligt en senare åsikt jag lagt mig till med är faktiskt den typiskt svenska modellen bäst i detta tveeggade svärd, Jag är ingen stor beundrare av , karatesparkande ankor alà D & D inte heller kattmänniskor, minitaurer, kentaurer eller andra humanoida kreaturs korsningar, varför, jo Hur faen kan man vilja spela en Minitaur eller kattmänniksa??? gå runt o kakka i en sandlåda, äta möss, Sedan säger någon men katter är renliga, då svarar jag, asso, ok testa att trycka i dig en burk maju kattmat, slicka dig sedan över hela kroppen o känn efter om du känner dig ren.
Medan renodlad low fantasy e rent ut sagt tråkigt, äventyr vi räddar byns grisar från fästing angrepp eller tjuvar ( vemn fan vill stjäla / beskydda grisar till & börja med, det var juh därför man skaffade barn på medeltiden så man slapp skitgörat själv, Så hur ska man göra, Man kör en Svennson Lagom e bäst, släng in npån varelse ( kanske inte humanoida kreatur undantaget kvinnor, ja de är kreatur jobbiga sådana :gremwink: men nån form, ta med drakar men inte som dussin, gör inte en ärkemagiker som kan flyga skita ut eldbollar ur arshlet & äta drakar utan gör en halvslabbig magiker med storhetsvansinne istället, inge 3 meter barbarer alà Conan kör en normalbyggd krigare som är skicklig istället. varför inte menar jag då kan man anpassa äventyret upp & ner i fantasy skalan utan att spelarna blir för mäktiga eller för mesiga.....
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Hur faen kan man vilja spela en Minitaur eller kattmänniksa??? gå runt o kakka i en sandlåda, äta möss, Sedan säger någon men katter är renliga, då svarar jag, asso, ok testa att trycka i dig en burk maju kattmat, slicka dig sedan över hela kroppen o känn efter om du känner dig ren.

Hur kan man vilja spela någonting annat än människa? Det är den enda slutledningen jag kan dra ifrån ditt resonemang. Om du på allvar tror att en kattman i Drakar och Demoner använder sig av en sandlåda och äter lyxig kattmat på burk så tycker jag synd om dig. Kan du spela någon av det motsatta könet? Jag menar, tjejer har ju mens, det är naturligt men ändå en smula motbjudande (blod och könsorgan i kombination oroar mig, speciellt med tanke på mina egna förutsättningar, gosse som jag är...). Mellan det och kattmat på burk vet jag ärligt talat inte vad jag skulle välja.

Jag vill spela olika saker, eftersom det är ett spel. Det är roligt att leva sig in i andra roller och andra varelser. En alv borde vara precis lika konstig att spela som en kattman eller minotaur, du kan inte relatera till dessa heller. Hela poängen med rollspel är att spela olika roller, dessa kan inbegripa fabeldjur från grekisk mytologi eller andra absurda varelser. Tycker du inte att det är roligt skall du givetvis spela människa, men fördöm inte de som spelar dessa "konstiga" varelser.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
haha haha!

då svarar jag, asso, ok testa att trycka i dig en burk maju kattmat, slicka dig sedan över hela kroppen o känn efter om du känner dig ren.

*skrattar än*
 

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Det var bildligt talat med kattmänniskor o sandlådor o kattmat på burk en överdrift, men kan tänka mig spela kvinna, men detn egentliga utmaningen i att rollspela är väl snarare att ta & använda andra åsikter än de man själv har & även värderingar, Jag tycker personligen att det är ganska löjligt att spela andra raser ( min personliga åsikt) Inte för att det är konstigt elller något bara att jag tycker det känns lite Fablernas värld, när jag spelar eller spelleder vill jag ha en mer seriös vinkling & enligt min ringa åsikt blir det löjligt med kattmänniskor mfl varelser, dvärgar & alver ,demoner & andra mörka onda varelser är o,k men det beror mer på min egen smak än något annat, tycker helt enkelt att det inte funkar med människo djur varelser, i mitt rollspel har man inga varleser med djurutseende istället har vi totem asom man kan få, att man får flera av djurens egenskaper, högre grundegenskaper, starkare sinnen mm... Detta tycker jag är en mer parrant lösning & det ger mer mystik än en katt människa i hosor & svärdeller den värsta av dem alla råttmänniska....
 

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Re: O smaken e som baken illaluktand o hårig [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Ja, det är din personliga åsikt. Personligen tycker jag det är löjligt, speciellt eftersom konsekvensen är noll i och med att de fullt naturliga varelserna dvärgar, alver och demoner (de bor under min säng och i min garderob) är fullt spelbara.

Ser ingen poäng i ditt första inlägg över huvud taget, om det inte var för att upplysa oss om att du inte gillar djurhumanoider i rollspel. Tack för upplysningen, låt oss nu gå vidare till "viktigare" saker...
 

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
spela andra raser

Jag tycker att det kan vara roligt men svårt att spela något som inte är en människa. Min erfarenhet säger att om man skall spela något sådant skall man gärna vara minst två av samma sort så att man kan ta stöd av varandra.
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Re: spela andra raser

Jag tycker att det kan vara roligt men svårt att spela något som inte är en människa. Min erfarenhet säger att om man skall spela något sådant skall man gärna vara minst två av samma sort så att man kan ta stöd av varandra.
Jovisst det kan vara svårt att spela en annan person än en själv.

Jag skulle efterlysa lite mindre prestige här, man behöver inte veta att man kan göra nått jättebra för att få prova på, man behöver bara vilja försöka.

Om man inte kan prova på nått annorlunda i rollspel var skall man då göra det?

Spela andra personer, raser, kön samhällsklasser och tider. Allt detta kan vara svårt men det kan vara kul och det måste inte bli helt rätt, försök om man vill.

Det gör inget om man inte spelar en kattman helt kattmanalikt (hur nu det är), man kanske det är kul helt enkelt

/Bombu
 

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
Re: spela andra raser

Håller med, förmycket presige gör det hela tråkigt. Jag vidhåller dock att det är bra att vara minst två, en kultur utvecklas ur interaktion som jag ser det...
 

Baron

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
165
Re: spela andra raser

Jag tycker man kan utveckla en främmande ras ganska väl själv (i en grupp med människor) om de ger en möjlighet att belysa skillnaderna.
Vilket får mig in på en annan tanke...ofta så tänker inte spelarna tillräckligt mycket på att de måste fungera som grupp. Det innebär att man ibland måste "lägga upp bollen" för att en annan karaktär ska få fram sin personlighet, och det måste ske utan prestigekrig...
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Re: spela andra raser

Jag vidhåller dock att det är bra att vara minst två, en kultur utvecklas ur interaktion som jag ser det...
det är bra att vara minst två, säger du, vad kan man anmärka på det, ja inte mycket.

Visst är det häftigt och bra att vara 2 från en kultur, men många gånger har man inte den möjligheten.

Ingen annan ville spela kattman, bara jag.

Jag tycker inte det skall hindra en att spela en viss typ bara för att man blir ensam spelare av den typen.

Det kan vara himla kul att köra en ensam kattman.

bombu
 
Top