Nekromanti High eller Low fantasy?

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Vad föredrar ni? Vilka sorts äventyr spelar ni andra?

Stadsspel? Äventyrande? Yrkeskarriär? Politiskt intrig-spel? Skräck? High-Fantasy? Low Fantasy?

/Martin
- Vi spelar själva Low-Fantasy, Äventyrande. Men det börjar bli lite tröttsamt... måste komma på någon rolig jätte-idé.
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
vi spelar nästan alltid äventyrskampanjer men spelar en del i stad också... även i fall det är rätt tråkigt när man har en hedersam dvärg som RP

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Realistiskt Hack-n-Slash i matinéäventyrsmiljö. Gärna med en utforskare/historiker, med en hel del artefaktletning och återfunna skatter/ruiner-kampanjer.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Här är en hypotes som jag har: Alla som gillar low-fantasy är SL. (Dvs, i realiteten ska det vara nästan alla som...)

Weeha!
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Stämmer på mig. Jag är SL och vill gärna hålla Mundana ganska jordnära. Spelarna är av annan åsikt, så det får bli någonting mittemellan. Dessutom har jag nästan inte hittat något jordnära äventyr, de jag skriver på är lite mer åt det hållet än merparten.

Det är roligare att spelleda intriger, det är uppenbarligen roligare att spela strider.

Huh... SL-arbetet är inte lätt. Alla måste ju vara nöjda för att man själv skall vara nöjd.


Det Förglömda: tillbaka på ny adress:
<A HREF="http://rollspel.20m.com" target="_new">http://rollspel.20m.com</A>
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
...calling doctor Jones

Spelar du också på "Indiana Jones"-tema? =)

-roblin-

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Roblin on 2001-06-02 13:44.</EM></FONT></P>
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: ...calling doctor Jones

Indy Jones eller varför inte den härligt underhållande Mumien I + II. Oja. Det finns mycket faror och spännande incidenter man kan utsätta RPna för, och nästan alla typer av RPer är nödvändiga, både muskelknuttar som IQ-snubbar. Att de dessutom kan råka illa ut i form av matbrist, värderomslag eller varför inte inrasande gruvschakt tillsammans med underjordiska monster gör inte spänningen mindre. Isolation är alltid bra. Jag gillar verkligen när packdjuren med all mat rasar genom toppen på en glaciär i Khazimbergen så all mat försvinner - när man är ca 15 dagar från civilisationen...

*MOHAHAHAHA*

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vår långkörarkampanj är en mycket långdragen high-fantasy såpa, mestadels dock jävligt jordnära, detaljerad och karaktärsspelsinriktad, med massor av intriger, kärleksförhållanden, etc, etc, mestadels i Calnia eller slottsmiljö. Den kampanj vi spelat allra mest är en extremt jordnära, detaljerad och karaktärsspelsinriktad solokampanj, dock även den med high fantasy i bakgrunden. Detta kan egentligen sägas sammanfatta de flesta av våra kampanjer- långsamt, mycket detaljerat och jordnära karaktärsspel med high fantasy-element i bakgrunden. Vi spelar rollpersonernas hela "liv" och allt som händer dem, och styckar inte upp berättelsen i fjantiga scenarion, äventyr och episoder.

- Ymir, som funderar kring nya intriger i sin långkörar-såpa
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Re: ...calling doctor Jones

Hehee.. de trodde verkligen att de skulle få jaga skatter eller någon fager ungmö, istället blir det jakt på nått att äta och undvika att bli middag själva!

Jo, men det är faktiskt väldigt kul när äventyren tar en oväntad(?!) sväng sådär, som spelare blir man helt tagen, spelledaren bara ler =)

-roblin-
 
Top