Nekromanti Herr Ivan (Stor SPOILER alla spelare!!!)

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Blev lite intresserad av vad ni andra spelledare har luskat fram om den kände Zorianriddaren Herr Ivians mystiska möte med den drake han stötte på i den text som beskrivs i modulen Drakar?

Vilken Drake kan det röra sig om?
Vad går den hemliga eden ut på som han svor troget till draken?

Skulle vara roligt att höra vad ni har gjort och kommit fram till?
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
? OT

Inte för att jag skriver ett så mkt vettigare inlägg än dig Helmut, men får man fråga varför du skrev ditt? Innehåller ungefär ingenting. Visst, du får xp eller vad det heter...
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: ? OT

HelmutVredes inlägg var kanske lite onödigt; ditt var onödigare. Helmut försökte att svara trådstarten, måhända på ett innehållslöst sätt, men ditt inlägg var en hobbymoderering, och sådana slipper vi gärna i fortsättningen.

Lämna det här meningslösa sidospåret nu och skriv braiga On Topic-inlägg istället.

- L
 

Mordeath

Veteran
Joined
6 Feb 2003
Messages
15
Location
Västernorrland
I min STORA kampanj har Herr Ivian alldeles nyligen ridit in på sin stolte vita springare och förklarat att damarien är på krigstigen. Sedan så har han följt Armén och RP:na in i västmark för att möta upp med Damariens härmakt. Anledningen att Ivian befann sig i Damarien beror på att Draken skickat ut honom för att det ryktas att en dräparkult i Sydvästra Damarien fått tag i Draksvärdet. Ivians uppdrag var att spåra upp det och han tror att han vet var det finns.

Dock behöver han mer manskap för att kunna komma åt svärdet. Så någon gång i framtiden kommer han att föreslå en räd in i Damarien för att få tillbaka svärdet så att det inte kommer i fiendes händer (Han kommer givetvis inte att nämna att de är därför de gör räden). Då menar jag inte den lilla dräparkulten utan snarare deras informelle ledare en man väldigt trogen en av de nio..
 
Top