Du kan göra dem i Paint Det handlar mest om att söka på internet och kombinera olika sköldar. Jag använder Photoshop, men det är inte lika lätt att få tag...hrm.
Då jag inte är speciellt bra på att rita själv så har jag laddat ner en stor mängd bilder från en sida som tyvärr har försvunnit från nätet nu på grund av att de inte fick in tillräkligt med pengar till sin gratisverksamhet.
Dessa bilder kan jag sedan enkelt lägga ihopp med paint och har även testat att göra det i powerpoint om du har office pro på din dator.
Kanske inte det bästa verktygen men det funkar...
Jag tror att Eagle kanske var ute efter någon slags Wizard/Generator som fiffar till en vapensköld automatiskt...
Jag gjorde ett program en gång i tiden som faktiskt satte ihop sköldar på det här viset, men det sög Man måste ha tillgång till så många olika sköldmallar, mönster och sånt för att det ska bli bra. Att göra ett litet program som sen slumpar ihop olika mönster och sätter rätt färger/tiktur (blått, rött, svart, grönt guld/gult och silver/vitt har jag för mig) är inte så jätteknepigt.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.