Nekromanti Hemsidor för kampanjhantering

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Läste nyligen en recension av tre olika sidor där man kan hantera kampanjer. De tre recenserade sidorna är: Epic Words, Obsidian Portal och MyDndGame (recensionerna).
Nu undrar jag om någon här har erfarenhet av någon av dessa sidor, eller andra med liknande funktioner. Just MyDndGame är inte särskilt intressant, då den är riktad mot just ett visst spel, som jag inte är intresserad av att spelleda just nu.
Jag är ute efter sidor som jag som spelledare och mina spelare kan använda för att dela information om platser, personer, händelser, föremål och regler/husregler.
Ger sidorna något stöd i kampanjhanteringen? Vilka är bäst? Finns det andra sätt, som är bättre?

/Daniel
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Hurr, det här var faktiskt riktigt balla grejer. Funderar nästan på att testa lite och se om jag kan övertala mina spelare att migrera... Vi har en wiki på min hemmaserver nu, vilket funkar.

Spontant gillade jag Obsidian Portals design mer. Det här behöver utforskas.

Har inte så mycket att tillföra tråden, utom att jag tackar för tipsen =)
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
  • Sidan är lite seg. Nu har jag inte våldsamt bråttom, men jag noterar att det ofta tar några sekunder innan det känns som om sidan reagerar. Det är något som de som driver sidan känner till, och enligt uppgift hoppas på att det ska bli bättre, så fort de får råd med nya servrar.
  • Det saknas, vad jag kan se, hjälptexter. Man får prova sig fram lite, och i kombination med punkten ovan kan det kännas lite segt.
  • Fula typsnitt.
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Om du testar Obsidian Portal får du gärna komma med synpunkter och så. Har själv börjat testa Epic Words, men inte bestämt mig för vilken, om någon, jag ska använda.

/Daniel
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,981
Location
Umeå
Vi använder en enkel installation av mediawiki, fungerar utmärkt och är enkelt, snabbt och ger möjlighet till att använda texter, bilder och bifogade grunkor.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Poppe said:
Vi använder en enkel installation av mediawiki, fungerar utmärkt och är enkelt, snabbt och ger möjlighet till att använda texter, bilder och bifogade grunkor.
Vi kör DokuWiki, kan jag nämna. Största skillnaden mot MediaWiki är att Doku är mer anpassat för mindre projekt, därför ganska mycket snabbare och lättare - och använder vanliga textfiler istället för databas också.

Inte som kritik, utan bara ett vänligt tips till andra som läser tråden.
 
Top