Nekromanti Hemsidemotor/CMS?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Jag och en eventuellt anonym andre part funderar på att göra en site om godis. Saken är den att godis är lite annorlunda än sånt jag gjort hemsidor om tidigare, och det vi letar efter verkar bli nåt i stil med en strukturerad Wiki...

Jag skulle vilja ha lite tips från den samlade kompetensen, utifrån följande önskemål:

* Det ska gå att ha artiklar om varje godissort, varje godisföretag och varje godisuppfinnare. De ska sedan kunna knyhtas ihop på ett genomskinligt och snyggt sätt. Typ. "Här har vi Dajm, som uppfanns av n.n och Dajm säljs av Marabou.". Såna relationer, liksom. Det ska vara lätt att klicka sig mellan tillverkare, uppfinnare och godis.

* Det ska gå att ge varje artikel nyckelord, typ "choklad", "kola", "saltlakrits". Nyckelorden ska sedan vara sökbara, så att man om man söker på siten så får man upp matchningar mot nyckelord först, och om man inte hade några nyckelord så söker den bara i själva löptexten om varje godis.

* Om det finns en blogg med RSS-stöd om godiset, företaget eller uppfinnaren, så får de gärna gå att koppla till artikeln ifråga så att man ser typ det senaste blogginlägget och får en länk till bloggen ifråga.

* Det får gärna gå att sätta betyg på och skriva recensioner om godisartiklar (dock ej om företag eller uppfinnare).

* Det behövs INTE något forum eller några övriga communityfunktioner. Det är en informationssite, inte ett godiscommunity.

* Däremot gärna en nyhetsfunktion som kan läsas som RSS.


Så, en hyfsat diger lista. Som ni ser skulle det behövas ett mellanting mellan en wiki (med relationella artiklar) och en CMS.

Alla förslag uppskattas.

Länge leve godiset!
 
Top