Nekromanti Hemsida?

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Jag har precis börjat koda en hemsida för min spelgrupp....och jag idè-torka....någon som har bra förslag på vad som bör finnas på sidan?
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Ett par kommentarer

Sidan i sig ser väldigt bra saker, men det finns en del irriterande saker.

1) Att behöva hoppa mellan menyerna som är placerade på vars en sida om skärmen är mycket irriterande, det skulle vara trevligare om man antingen fick upp de nya menyalternativen i samma frame, eller att du placerar den framen du har längst bort till höger precis till höger om din menyframe och placerar den framen som du "visar allt innehållet" i längst bort till höger.

2) Jag vet inte om det här är något skummt i opera, ie specifika saker eller om du har planerat det så, men det skär sig väligt när du har svart bakgrund i dina två menyframar och vit bakgrund i framen som du visar allt innehåll i.

3) Visst zipfiler kan vara trevligt, men det är trevligare om du försöker omvandla innehållet till html så att man kan studera innehållet smidigare innan man eventuellt bestämmer sig för att ladda ner det.

4) http://validator.w3.org är att rekommendera.. ;)

Allt ovanför är imho (ifall någon inte skulle förstå det.. ;)
WHaLe - som vet att hans språk är svengelskt, men det är ett led i hans kampanj som förhoppningsvis kan ena alla språk.. :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"någon som har bra förslag på vad som bör finnas på sidan?"

Något som du tycker är kul: Gör du något trist så lär du inte ha energi att uppdatera den. Uppdateras inte sidan så dör den.

Något som är ditt eget: Tja... sno inte. Helt enkelt. Folk blir så sura på dig om du gör det. Folk skakar bara på huvudet när de upptäcker att äventyret Flummelliens Rövare 2 finns på den här sidan också. Det gör det dessutom lättare att uppfylla nästa punkt:

Något som inte finns någon annanstans: Vem faen vill ha ännu ett nytt Ninja-yrke till Eon? Det finns ju femtielva miljoner andra varianter.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Håller med!

Något som inte finns någon annanstans: Vem faen vill ha ännu ett nytt Ninja-yrke till Eon? Det finns ju femtielva miljoner andra varianter.

Håller fullständigt med. Unika grejer e oftast väldigt mycket mer intressanta än dussinprylar. Dessutom bör det vara någorlunda utförligt & genomtänkt. Att bara presentera en "shake and bake"-sida med snabbregler för hur man inför laservapen & stridsflygan i Eon må vara nog så unikt, men frågan e hur genomtänkt det igentligen e. Likaså kan en idé vara kanonbra, men om den presenteras med tre rader (d.v.s. alldeles för outförligt) blir det ändå inte speciellt intressant.
/images/icons/thinks.gif
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
humor och äventyr

jag gillade verkligen dina spelares sista ord innan de dog, såna humoristiska grejer är jag för. plus om du kanske la upp lite nya äventyr som inte finns nån annan stans /images/icons/wink.gif.
 

BrickuS

Veteran
Joined
15 Aug 2001
Messages
47
Location
Tranås
Hmm, Krille säger sällan dumma saker på detta forumet och detta är inget undantag. Punkt 3 är "grundregeln" för alla webbsidor för det är eget material som gör att folk kommer om och om igen. Eget material måste inte enbart innefatta enbart ditt material utan helt enkelt material från din grupp / dina vänner som inte finns någon annanstans på nätet.

Ett annat tips är att inte följa nån j*vla standardmall. Lägg upp det du kommer på som har med rollspel att göra istället för att skapa ungefär samma material som alla andra. Planera inte allt in i minsta detalj ("idag ska jag göra ett nytt yrke") utan låt det komma bara så där... Det är så de bästa och mest kreativa ideerna kommer upp. Gå inte i fällan som säger att du måste ha X antal yrken eller äventyr för att vara en bra sida. En bra sida sållar bort skit och jag (och många andra antar jag) föredrar att ha 10 bra saker på en sida hellre än 200 skitsaker och 12 bra som inte går att hitta i mängden. Kvallité före kvantitet.

Nåja, jag sysslar inte med så mycket webbsideskapande längre men det kanske stod nått vettigt där... Huvudbudskapet var hur som helst orginalitet och kvallité.
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Jag tar det som att du har massvis med intressanta saker att delge oss....kanske en superintressant hemsida?
 
Top