Nekromanti Hemsida för DOD?

Alexander B

Veteran
Joined
7 Apr 2001
Messages
95
Location
Hällingsjö, Västergötlands län
Hur många kommer ihåg sidan www.altor.net - även kallad Altors Vidder(kom inte ihåg den exakta adressen till sidan men ni förstår nog vilken sajt jag menar om ni läser vidare)?
Sajten handlade enbart om Drakar och Demoner i alla dess versioner. Det fanns material även till Ereb Altor (för er oduglingar som inte känner till Ereb Altor så var det den värld som drakar och demoner utspelade sig från - minns inte i vilken den intrudocerades i, men fram till version 5)

Hursomhelst blev sidan en sammarbetssida till rollspel.nu:s avdelning Drakar och Demoner. Och det var den rejält länge till ägaren oturligt lade ner ( Nu har DSS försökt axla bördan och det går väl sådär). Nu råkar det vara så att jag har lust att återuppliva Altors Vidder som projektarbete i 3:an. Problemet ligger i att få tag i den killen/tjejen (Även om jag är förhållandevis säker på att det var en kille som höll i sajten) som pysslade med sidan och som är upphovsman till vidderna.
Som sagt så vore jag ytterst tacksam om någon kunde ge mig hans/hennes emailadress så jag kunde få tag på personen och diskutera en återupplivning. Eller så kanske jag har turen att personen i fråga svara på detta inlägg, vem vet?

Samt så undrar jag om det finns personer som är intresserade att bidra med egna bidrag till sajten när den väl är klar? Finns det med andra ord ett intresse av att få till baka sajten är det bara slöseri med energi att starta upp den igen?
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Kan tyvärr inte hjälpa dig med fastän jag vet vilken sida du talar om.
Jag tänkte däremot tipsa dig om att ändra topic'en på inlägget då man först tänker på att en ny forumanvändare frågar efter en massa DoD hemsidor med äventyr osv. till....
 

Labol

Veteran
Joined
27 Jun 2002
Messages
42
Re: trådflytt till DoD-forumet [ant]

Den hemsida som heter Altors vidder var det Robert Jonsson och har följande emial: soluna@home.se

Det vore trevligt med en sida om Altor, jag skulle gärna bidra med egna bidrag om det önskas, hör i så fall av dig till mig om vad som du vill ha mest av, regler, bakgrundsmatrial, information om olika länder och landområden, varelser eller äventyr.
 
G

Guest

Guest
Vad var det som hemsidan behandlade då? Var det på den det stod mycket grejer om Soluna och de andra världsdelarna eller?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Ägaren till sidan heter som redan skrivet Robert "Sleepwalk" Jonsson och vad som numera är hans skötebarn kan du läsa om här.. Varför han "övergav" DoD finns också att läsa där..

Killen har skrivit om Soluna och kampanjen "Det solunska ödet" som finns att hittas på SVEROKs Rollspelsmuseumet.. Nog för att jag gärna vill se en Altor-sida men Rollspelsmuseumet är en sida som verkligen behövs av alla rollspelare.. Dessutom så kommer kanske Altor-sidan dö ut, medan museumet kommer alltid att ha nödvändig information.. Kan tänka mig att ställa upp och skriva in all information om de Sinkadusnummer som saknas.. Har Sinkadusnumrena 10-37..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som lade in en liten överraskning i "In the Dark"-länken som säkerligen inte kommer upptäckas av alla

<FONT SIZE=1>[edit] Lade till förslaget om det andra projektet</FONT>[color:"green"]
 

Alexander B

Veteran
Joined
7 Apr 2001
Messages
95
Location
Hällingsjö, Västergötlands län
Tackar för informationen Han!

Nu är ett mail ivägskickat till Sleepwalk till hans konto här på forumet. Får hoppas att han svarar på det.

Naturligtvis är Rollspelsmuséet intressant (för trots allt så får man ju otroliga kunskaper om saker och ting om sitter och arkiverar händelser sådant) så det är naturligtvis det som står på prioritering nummer två.

För mig ligger "Vidderna" varmare om hjärtat än Muséet. Jag jag tror att jag endast varit inne på muséet en gång och då blev jag så bortkollrad av alla knappar och mojänger att jag flydde hals över huvud efterom jag inte ville försöka navigera mer på den läskiga sidan.

men visst skulle det bli intressant att få pyssla med muséet :gremsmile: även om det skulle krävas en hel del arbete. (Särskilt layoutmässigt sätt).
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,318
Location
Örebro
Jo då, jag är mer aktiv här nu än förr... :gremlaugh:

Jag har svarat på ditt PM nu i alla fall...
 
Top