Nekromanti Hemmasnickrat rollformulär

smulgul

Veteran
Joined
18 Apr 2014
Messages
40
Jag tyckte att rollformuläret behövde lite modifikation, speciellt då jag har en tendens att vilja ha väääldigt många fler expertiser än vad som får plats på formuläret. (Min karaktär från en lång eon3 kampanj som nu konverterats till eon4 kommer att starta med runt 15 st.)

Jag har heller aldrig riktigt gillat bilden på alvsvärdet, föredrar en plats där man kan rita ett självporträtt.

Reglerna för att öka på färdigheterna försvann då vi använder en husregel för att lvl'a.

https://www.dropbox.com/s/7fz1xqxob40b6yw/eon-iv-formular1.pdf

(enbart framsidan som är ändrad, och ja jag har inte acrobat installerat så jag ritade den i gimp)
 

smulgul

Veteran
Joined
18 Apr 2014
Messages
40
Hm, fick någon konstig grafikbug på dropboxformuläret av någon anledning där de olika lagren blev outlinade, är fixat nu.
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Föredrar starkt detta formulärs layout. Tyvärr kan jag inte använda det då utskrivet är texten väldigt "dimmig" och det går hårt på ögonen. Samma formulär med skarpare text vore det bästa.
smulgul said:
Jag ska se om jag kan ta och ladda hem ett ordentligt program nästa vecka så kan jag säkert slänga ihop en snyggare version.
 

Cieylor

Veteran
Joined
18 Jan 2014
Messages
150
Najs med plats för fler övriga färdigheter.

Är anledningen till att du plockat bort delen om att höja färdigheter på vänstersidan att ni kör med någon husregel?
smulgul said:
Precis så är det.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Riktigt bra. Gillar speciellt att där är så mycket plats för övriga färdigheter, den blir väldigt snabbt ihopklämd på det vanliga formuläret.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,979
Location
Ludvika
Väldigt snyggt formulär. Jag gillar att porträttrutan är så diskret, så jag tänkte inte ens på att det var en sån första gången jag tittade på formuläret utan endast efter att du nämnde det i tråden och jag tog en andra titt. Rent, kompakt och snyggt.
 
Top