Nekromanti Hemliga identiteter

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Mina 5 cent...

Jag skulle misstänka två personer faktiskt, varav en jag inte finner alltför trolig.
De två jag tänker mig är hatten eller Vindhand , men Vindhand finner jag inte alls lika troligt som hatten. Men varför har då någon börjat busa här på forumet? Att förvirra oss, kanske det hela är en stor konspiration? Kanske vi skulle göra bäst i att förbereda oss?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: De mest kända brottslingarna är genier

Mnjajoeehnej. Tror inte det.
Eller, tja. Antingen är det precis så, eller så är det tvärtom. Jag förstår ditt resonemang, men jag vet inte om jag håller med.
Jag tror att de forumiter som har så utpräglad stil efter tusentals inlägg vet om hur de är. Jag tror att man till och med undermedvetet kan skriva helt annorlunda för att inte ramla i några sådana gropar.

Jag menar, troberg vet så väl om att han skriver OT, flippar på Micro$oft eller Israel. Då ser han till att inte göra det om han vill luras.
Och isåfall blir snarare fallgropen att man gör precis tvärtom. Att trobergs fake-konto skriver små, sakliga, enkelsidiga saker och frågar en massa. Men så klumpiga tror jag inte att någon av de mer erfarna forumiterna här är. I och med insikt i sig själv får man en enorm koll på hur man ska avväga.
Exakt. Tala inte om det för någon, men egentligen är jag och Krille samma person... :gremshocked:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Konspirerad konspiration ?

Det där är ju lite mysko imho !!
sen ska kan jag bara inte låta bli att reflektera över vilken jäkla debatt det blev om denne gröntuva.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vindhand:s verkar ju inte finnas överhuvudtaget.

När jag tryckte på Vindhands: länmk så står det att användarens namn inet längre finns i databasen. Är inte det lite mysko ! :gremconfused:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Vindhand:s verkar ju inte finnas överhuvudtaget.

När jag trycker på Vindhands länk så kommer jag till hans profil. Men det är skumt att det inte blir så för dig...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jorå, men Vinhand är borta.

Om du trycker på Vindhand's profil hamnar du rätt, men den lurige Baronen hade minsann lett dig till Vinhand's profil.

Tänk på att när man gör en profil-länk så kan man länka till något helt annat namn än vad man skriver. Även om det står Krille i den här länken, så går den till mig.

/Rising
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaha !!

Jaja, då är jag med...
Tänk så det kan bli innimellanåt.. :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Nå, gott folk

Så amatörmesig är jag inte.
Den felstavningen var avsiktlig va?

Troberg och Lokomotiv får inte svara då det fått det hela serverat för sig.
Det är orättvist, men typiskt för hur man löser problem nuförtiden. Säg åt de som vet något om frågan att hålla tyst... :gremgrin:
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
Aha! Har länge misstänkt detta +Ny teori [ANT][OT]

Hur skulle annars troberg-Krille-diskussioner bli så avancerat strukturerade i allt kaos?

Folket: Ta lärdom av detta. troberg har en enorm koll. Se upp för honom.

Min nya konspirationsteori består i att det här forumet bara besöks av mig och troberg. Jag skriver mitt och troberg allt annat. Om det är sant kommer jag rimligtvis (helt logiskt! 2 + 2) aldrig att få reda på det.

Dags att lägga ner den här tråden?

Zaphod
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Lokis är en bedragare ;)

"Av de stora forumiterna (med många inlägg) tror jag att du, tillsammans med Krille, Rosen, Han, Storuggla, Nightowl, Eksem, Quan'talis och Caen Ka-sun-dor vore enklast att genomskåda."

Intressant. Så jag hade alltså kunnat luras hur mycket som helst utan att bli upptäckt. Intressant..... :gremsmile:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Nå, gott folk

"Troberg och Lokomotiv får inte svara då det fått det hela serverat för sig."

Men jag då? Du har försagt dig, mannen :gremgrin:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Nå, gott folk

"Men jag vet att du är en Dam. Och fina damer skvallrar inte"

Jaså, är det så det går till? *antecknar i vara-fin-dam-kompendiet* ^_^
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Mina 5 cent...

hatten är dyslektiker. Jag tror han skulle producera mer intressant misshandlad svenska än Gröntuva.

Vindhand är ungefär lika sprallig som... som nån som inte är sprallig alls.

Hm.

Erik
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Mjae...

Tja...din teori kan skrotas tack vare IRC, där man kan se mycket forumfolk producera textmassor simultant. Må vara att troberg har fyra armar och förprogrammerade bots, men inte ens det hade räckt för att simulera lådan då Mogge och Arvidos var igång häromnatten...

- Ymir, avfärdar misstankar
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Mjae...

Tja...din teori kan skrotas tack vare IRC, där man kan se mycket forumfolk producera textmassor simultant. Må vara att troberg har fyra armar och förprogrammerade bots, men inte ens det hade räckt för att simulera lådan då Mogge och Arvidos var igång häromnatten...
Eller så är det vad jag vill att ni sak tro...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
jo, jag finns

cogito ergo o.s.v...

Jag är mitt uppe i att flytta och har kass internetkoppling t.v. men låt inte min tillfälliga frånvaro vilseleda er :gremsmile:
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
ehum...

Jag sågar ju så gärna spel under min egen identitet så vad skulle jag med en hemlig en till?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skönt !!

Fick lite kalla kårar, trodde att du åxå försvunnit i ett moln av dunkel...
 
Top