Nekromanti Helveteeeeee!

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Fan!
Ja, fan! Jag hade planerat mitt inköp av Viking så väl och åkte till Tradition i göteborg för att inskaffa det... - så är det slut! Fuck!
Tjaha.. jag får ta å beställa det från neogames hemsida. Då kommer lite frågor...
Hur lång tid tar det innan jag får det? Nån som vet?
Ska jag köpa inbunden eller inte? Är den ej inbundna boken av Viking lika dåligt klistrad som Mutant Chronicles t.ex.?
Och när jag ändå håller på... vilka expantioner är värda att köpa? När jag ändå betalar postförskottsavgift så kan jag alltid köpa lite mer.

Mac - vill spela Vikingspel nu.

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"jag får ta å beställa det från neogames hemsida. Då kommer lite frågor...
Hur lång tid tar det innan jag får det? Nån som vet?"


NG vet säkert, vaför inte fråga dem?

/Sir Foilan - köp Viking, det är bra

He calls my name, and waves me on.
The Fallen One, he stand in flames...


/images/icons/cool.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Försök hitta det begagnat istället, det är billigare. Tror att Legend Hobbyspel har ett exemplar inne.

/Azagthoth
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Pris.

Viking (1994) hyfsat skick, kantstött 80 kr
Nja, eftersom jag badar i pengar kan jag lika väl köpa nytt som något halvhelt :)
Men föresten, vad är NeoViking..? såg att det fanns i tradition också.

Mac - tror han är rik.

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Pris.

Mina erfarenheter av Hobbyspels "hyfsat skick" är att de är i väldigt bra skick.

Men om du känner dig så rik så kan du kontakta mig, jag behöver nästan alltid pengar (dags att göra dagens goda gärning...).

/Azagthoth
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Ha!

Ha!
Goda gärningar görs när man sänker 5 kroner till barnsjukhusen på McDonalds! =)

Mac - gör nästan alltid det när han köper mat.

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ha!

Goda gärningar görs när man sänker 5 kroner till barnsjukhusen på McDonalds! =)

Goda gärningar borde vara att inte äta på McDonalds som skövlar regnskog för att deras kor skall ha någonstans att beta innan de slaktas...

/Azagthoth
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Ha!

<I>Goda gärningar borde vara att inte äta på McDonalds som skövlar regnskog för att deras kor skall ha någonstans att beta innan de slaktas...</I>

Ja, det stämmer kanske... MEN det är i alla fall en god gärning att ge pengar till barnsjukhusen!

Mac - envis. Anser att han har rätt :)

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Ha! (OT)

"Goda gärningar borde vara att inte äta på McDonalds som skövlar regnskog för att deras kor skall ha någonstans att beta innan de slaktas..."

Ja men i Sverige finns ju ingen regnskog. Och allt kött på svenska MacDonalds är faktiskt svenskt. Några frågor till dig Azagthoth:
Dricker du Coca Cola? (Coca Cola företagen skövlar nämligen också regnskog för att odla apelsiner till fanta)
Handlar du på H&M? (Delar av deras kläder sys av barnarbetare)
Har du nånting av märket Nike? (Barnarbete även här)
Är alla dina rollspel tryckta på återvunnet, ej klorblekt papper?

Willie - som egentligen gillar Burger King bättre


"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ha! (OT)

Först och främst borde du läsa vad jag skrev igen. Personligen tycker jag ironin är ganska uppenbar. Men visst kan jag svara på frågorna:

Dricker du Coca Cola?

Ja. Men jag har dragit ner på det, får ofta ont i halsen av det numera (av för mig okänd anledning).

Handlar du på H&M?

Det har nog hänt.

Har du nånting av märket Nike?

Har faktiskt en Nike-tröja på mig just nu. Tror mig minnas att jag haft ett par Nike-skor också.

Är alla dina rollspel tryckta på återvunnet, ej klorblekt papper?

Har jag faktiskt ingen aning om. Förmodligen inte.

Nu till en betydligt intressantare fråga, föredrar du barnprostitution före barnarbete?

/Azagthoth
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,062
Location
Linköping
Re: Ha! (OT)

Willie - som egentligen gillar Burger King bättre

Å andra sidan så var det ju Burger King i Linköping där 'ledningen' stängde av rånlarmet för att det skedde en del misstag och falsklarm...
...vilket ju inte var så kul när det blev en rånsituation förstås. Goodwill via ÖstgötaCorrespondenten? Njae knappast.

Kanske inte riktigt samma liga men i alla fall. Sedan är det ju förbannat svårt att överhuvudtaget handla något utan avigsidor nuförtiden. IKEA är väl heller inte helt oskyldiga och Ericsson sparkar ju 700 i Linköping för att kineserna inte kräver lika hög lön. Sedan kan det ju kanske vara bättre att åtminstone barnen i familjen får lite pengar än ingen, jag vet inte jag är ju förskonad från situationen.

[color:green]/Illern, legionär
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Neoviking

NeoViking är det med lätthet mest oseriösa rollspel jag ägt. Det är ett rollspel i samma anda som brädspelet Neobunnies. Och kom inte och säg att du inte kännner till Neobunnies - det kultigaste brädspelet denna sidan av tomteskogen.

Ps. Se upp för rymdsmurfar och astroalfer, för att inte tala om den ultrahemska DEATH BUNNY...


Dizzy Oseriöst seriös

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dizzy on 2000-09-20 12:15.</EM></FONT></P>
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Du _bör_ ha det inom cirka 1 vecka från det att du beställer det - helt beroende på när jag packar och skickar paketet. Men rent allmänt sett så ser jag till att beställningar aldrig någonsin ligger mer än i absolut max en vecka.

/Tobbe
 
Top