Nekromanti Helt random fråga

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag fick nyss tankarna att åka omkring o jag tänkte på World of Warcraft och Rollspel... och då kom frågan upp i mitt huvud, Finns det något WoW rollspel?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Max said:
Jag fick nyss tankarna att åka omkring o jag tänkte på World of Warcraft och Rollspel... och då kom frågan upp i mitt huvud, Finns det något WoW rollspel?
Jajamen. Passande nog heter det World of Warcraft The Roleplaying Game. Det är baserat på Dungeons & Dragons 3.5.

Innan det fanns det också en settingbok vid namn Warcraft: The Roleplaying Game baserat på Warcrft 3 (?) eller nåt. Den boken var till D&D 3.5 den med.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Det är rätt bra föresten :gremsmile: I alla fall den andra versionen som är den jag läst igenom och haft folk använda klasser från.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Om man gillar d20-systemet och warcraft är det riktigt kul.
Även om man hatar level men kan köpa det för att det funkar bra ihop med setting är det ändå bra. Vi har spelat jäkligt kul kampanjer med det spelet, men det är ju helt subjektivt.

Men, gillar man warcraft och klarar man av d20, så är det kul ihop.

(Skall väl ändå påpekas att rollspelet är långt ifrån up-to-date med datorspelet. Tror rollspelet utspelar sig ungefär kring bruning crusade i grund, men lätt att modda)

/Poseur
 
Top