Helt andra speltips till Switch mottages!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Jag gillar den andra tråden, men jag har vill ha tips om en annan typ av spel än vad Franz vill ha.

Jag vill ha local coop, gärna med joycons.

Mycket fokus på gameplay. Det är inte så viktigt med handling. Liksom, den får finnas, men den får inte vara fokus.

Billigt är bra, max 350 kr typ.

Lätt att lära sig och börja spela. Det får vara komplext senare men inte i början.

Man ska kunna spela typ 30 minuter i stöten och sedan sluta.

Vi har spelat en massa Mario Kart och Vampire Survivors. De gillar vi och de uppfyller de här kraven.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag gillar den andra tråden, men jag har vill ha tips om en annan typ av spel än vad Franz vill ha.

Jag vill ha local coop, gärna med joycons.

Mycket fokus på gameplay. Det är inte så viktigt med handling. Liksom, den får finnas, men den får inte vara fokus.

Billigt är bra, max 350 kr typ.

Lätt att lära sig och börja spela. Det får vara komplext senare men inte i början.

Man ska kunna spela typ 30 minuter i stöten och sedan sluta.

Vi har spelat en massa Mario Kart och Vampire Survivors. De gillar vi och de uppfyller de här kraven.
Vill bara säga att du är supervälkommen att be om tips i tråden jag startade också, vi skulle ju egentligen utvidga den till tips i allmänhet, så jag känner mig nästan lite som en skurk som har kidnappat den igen 🙂
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Vill bara säga att du är supervälkommen att be om tips i tråden jag startade också, vi skulle ju egentligen utvidga den till tips i allmänhet, så jag känner mig nästan lite som en skurk som har kidnappat den igen 🙂
Du är inte en skurk! Jag ville inte störa din tråd för det var så bra tips i den!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Moving Out
Rayman Legends
Super Mario Bros U Deluxe (heter det va?)

jag och min fyraåring spelar alla dessa med stor glädje, även om Moving Out är lite svårt.
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
480
Location
Uppsala
Spel med lite handling och rolig coop:
Luigis mansion 3
Super Mario Odyssey
It takes two
Pikmin 3/4
Unravel 2

Partyspel med rolig coop:
Tower of Babel
Overcooked (alla versioner är bra)
Luigis mansion 3
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Mario Party Superstars (inte Super Mario Party). En samling av några av de bästa brädena från N64 och minispel från N64 och GameCube-eran.
Jackbox-spelen är ypperliga partyspel. Spelas med telefon dock, men har resulterat i många timmars underhållning hos mig och mina vänner. Party Pack 7 skulle jag säga är det bästa.

Och Overcooked bör nämnas igen för det är verkligen så bra.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,112
Snipperclips eller diablo 3!

I det ena ska du klippa i din medspelare (ni är pappersfigurer) för att lösa olika sorters pussel och utmaningar. I det andra ska du kötta horder av monster. Det finns en story, men ju mindre man tänker på den desto bättre.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Super Chariot är bra tycker jag 🙂

 
Top