Nekromanti Helmghastar???

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
hur stor arme krävs det för att besegra ca150 helmghastar som försvarar Helm. Svara gärna med jargiens arme och de andra ländernas(inkl. dvärgarna, alver och tiraker)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Om du redan kan svaret, varför ställa frågan ?

"Svara gärna med jargiens arme och de andra ländernas(inkl. dvärgarna, alver och tiraker)"

Om du redan har ett svar framför dig, varför ställer du då frågan ?

/Naug
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Re: Om du redan kan svaret, varför ställa frågan ?

alltså, jag menar hur många jargiska soldater, vad för sorts jargiska solader och sånt
 

Favelan

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
58
Location
Strömstad
Re: Helmghastar??? [VN,LH&drakväktarna Spoiler]

För det första så finns det inte så många och har heller aldrig funnits. Nu "lever endast 87 av de ursprungliga 100. Sedan så är inte antalet utan erfarenheten hos motståndarna avgörande.
Men om man skall utgå från det som står i drakväktar trilogin så behövs det åtmindstånde 100 st soldater med FV på ca 15 eller en armé större än ca 10.000 skulle jag tro.
Till sist tror jag aldrig de skulle samlas på ett ställe förren Xinu kallade på dem inför det avgörande mörkret.

Men om du är SL och vill nedgöra dem på engång så är det din sak

/Favelan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Om du redan kan svaret, varför ställa frågan ?

"alltså, jag menar hur många jargiska soldater, vad för sorts jargiska solader och sånt "

Vem faen bryr sig? Det är knappast någon här som har testat att sätta femtielva jargiska legioner mot 150 helmgastar.

Är du ute efter en dramatisk effekt, beskriv bara hur legion efter legion slaktas av helmgastarna, innan en überhjälte (till exempel en rollperson?) gör processen kort med dem. I övrigt spelar det ingen som helst jefla jota.
 

PubisFlarup

Veteran
Joined
5 Dec 2002
Messages
50
Location
Tidaholm
Re: Om du redan kan svaret, varför ställa frågan ?

Får bara fråga krille, hur faan hade du tänkt dig det.... 150 helmgastar? Då behöver du ju en stor jävla balista under armen med typ 5000 skott. Dessa behöver även vara helgade och sen så kanske blir närestrid då skulle ett solsvärd kanske inte sitta fgel eller?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Om du redan kan svaret, varför ställa frågan ?

"Får bara fråga krille, hur faan hade du tänkt dig det.... 150 helmgastar?"

Ska man vara helt petig så har jag inte tänkt mig det alls. 150 helmgastar mot jargiska armén är enligt min åsikt för dumt för att bli påkommet.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Otrevligt inlägg!!

Måste nog säga att jag håller med honom... för det första för att det inte ens finns 150 helmgastar, för det andra för att ... varför skulle det jargiska kejsardömet storma en massa helmgastar, vet de om att de finns ens? vet jargier vem Xinu är? och en massa mer olika saker...
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Re: Otrevligt inlägg!!

Jag skrev inte att jag ej höll med, utan att hans (krilles) inlägg var väldigt otrevligt, vilket jag tycker det är!
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Beror väl på (Spoiler)

Det beror ju på i vilken typ av strid och i vilken miljö. Om det är nattetid i Helms ruiner och soldaterne inte kan organisera sig så kan de nog vippa rejält med ass. Men däremot. OM du tar helmgastarna. Sätter dem på ett fält. De kanske är redo på strid så de har rinbrynjor och svärd. Tja i sådanhär öppen strid så behövs det nog ändå inte så många soldater. Alltså det behövs ju mång, mångdubbla antalet men inte hela Jargiens arme eller så. För om de är omringade och får attacker från alla håll så kommer de snart en efter en falla ihop när de misslyckas med sina chockslag. Men sedan är ju frågan om soldaterna och deras ledare vet "rätt sätt" att döda dem på.
 
Top