Nekromanti Helmgastar

PubisFlarup

Veteran
Joined
5 Dec 2002
Messages
50
Location
Tidaholm
Jo jag undrar en grej om Helmgastar. Det står att de är underställda gudomen Xinu och dess inkarnanter... hur reagerar de på vanliga Xinu troende/präster/förespråkare? Lyder de dessa eller vad händer?
 

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
Du kan ju alltid läsa igenom vandöda en gång till. Du kan ju hitta ett svar där. (Missar altid något)
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Ett rimligt antagande (ej styrkt av något utdrag ur Vandöda eller så) är väl att vanliga Xinudyrkare lyder Helmgasten väldigt noga...

Mvh / Phelan (som tycker att allt utom ryktet om Helmgastarnas existens borde ha hamnat i ett Hemligheterkapitel)
 

Farbror Uffe

Veteran
Joined
1 Dec 2002
Messages
29
Location
Värmland, Kristinehamn
Helmgastarna påminner ju rätt mycket om Saurons nazgûler och det vore väl logiskt om de var högt uppe i Xinukultens hierarki och därför bara tar order från Xinu själv eller möjligtvis någon väldigt högt uppsatt xinu-präst.
 

hokvinge

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Re: Helmgastar [Spoilervarning på hela tråden]

Som jag har tolkat det tar Helmgastarna endast order från Xinu och hans fem inkarnater. I nya modulen Vandöda står det hur många Helmgastar var och en av inkarnaterna har till sitt förfogande samt var inkarnaterna finns och vilka de är.
 

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
Re: Helmgastar [Spoilervarning på hela tråden]

Jo det stämmer. Men en rolig grej: Det står antalet levande i hemligheterna och ett visst antal levande på helmgast beskrivningen(det uppslaget)

Så jag uppfattar det som att de som känner till helmgastarna tror att det är ett visst antal mellan x och z men det verkliga antalet är det som inkarnaterna har kontroll över?

Eller finns det fler utöver de kontrollernade?
 
Top