Nekromanti Hellboy Red Right Hand Edition

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mjo, efter en del pulande och trägen hjälp från diverse hjälpsamma forumiter, är nu större delen av råtexten till mitt Hellboy: Red Right Hand Edition färdig.

RRHe är för övrigt mitt tillfälliga namn på min samling husregler och modifikationer till den variant av White Wolfs system som återfinnes i Adventure!- rollspelet. Just nu lutar det åt att husregelsamlingen istället ges namnet "Red Right Hand" kort och gott, för att i görbarast möjliga mån undvika att stöta sig med folk som äger licenser och trademarks och grejer. Tidigare ingick i texten även ett antal ihopsamlade tabeller och annat från Adventure!- boken, men även dessa har utgått just för att jag misstänker att det är djupt illegalt att reproducera den typen av information rakt av.

Den bifogade filen innehåller work-in-progressmaterial. Det som saknas är en kort lista med Metits & Flaws samt ett gäng sidreferenser till vilka WW-böcker jag använt. Huvuddelen, dvs de nya Knacksen och mina husregler, är däremot med.

Kommentera gärna allt från språk till reglerna i sig.

Och jag var osäker på om husregler skulle ligga under Rollspel eller Rollspelsmakande, så om nådig moderator anser att tråden är felplacerad, flytta den gärna.

Back