TackOm intresset finns så har jag ett scenario till mitt spel Dinoblast som är skapat för att spelas på ca 4 timmar med färdigskapade rollpersoner. Har testat det 3 gånger på konvent.
Har också ett till Eon 4 som går att köra på en helg.

TackOm intresset finns så har jag ett scenario till mitt spel Dinoblast som är skapat för att spelas på ca 4 timmar med färdigskapade rollpersoner. Har testat det 3 gånger på konvent.
Har också ett till Eon 4 som går att köra på en helg.
Håller med om att TOR-lådan är riktigt bra! Här har vi dock en pågående kampanj där ett slitet gäng fria folk återhämtar sig efter att ha haft ett helvete nere i Moria och Trym Tistelskäggs grottorJust det! Jag tror att det är lite av en vattendelare, men jag älskar starter set The One Ring! Och absolut mäjligt att spela klart de fem korta äventyren på en helg.
Skicka ett PM med en mail så kan jag bjuda in till en google drive map där det finns en del material, har också startat en discord server.TackDinoblast låter kul! Är det något du lagt upp nånstans?
OKULT har ingen spelledare. ni samsas om att bygga berättelsen.Tack, det där verkar ju passa riktigt bra utifrån helgupplägget! Synd bara att jag är sämst på att spelleda skräck, men kanske kan övertala någon annan i gänget att testa. Nu kände jag igen ditt namn också, och måste säga att jag äger Ökenros men inte har spelat det än. Det ligger dock högt upp på beta-av-listan och står och lockar i bokhyllan, så mycket möjligt att det blir en session till hösten!
Jättebra tips, tusen tack! Mugdulblub låter väldigt lockande, bara namnet gör det ju nästan omöjligt att inte skaffaÄventyr jag kört över precis såna långhelger inkluderar
- The Hideous Halls of Mugdulblub till Shadowdark. En av mina favoritdungeons, har kört den flera gånger. Funkar perfekt för en helg, särskilt om man ger rollpersonerna ett specifikt uppdrag (rädda en kidnappad bybo, hitta den röda smaragden, osv).
- Första halvan av Musketeers vs Cthulhu till Call of Cthulhu. Swashbuckligt och knäppt - har lite åsikter om hur en portion av äventyret är upplagt, men det är lätt fixat.
- Chariot of the Gods till Alien RPG. Spelledaren ges flera verktyg för att kontrollera äventyrets tempo, så det gör sig utmärkt till såna tillfällen (EDIT: kom på att jag nog inte spelade detta över en långhelg, men fortfarande ett bra tips tycker jag).
Stort tack för tips! Kul med Delta GreenJag SLade "Last things Last" från Delta Green: Need to know (deras snabbstartsguide), igår med en (för mig) helt ny grupp spelare.
Vi höll på från ca 15-21, men effektiv speltid var nog ca 4.5 timmar då vi både hade lite försnack innan, samt gick iväg och käkade mitt i.
Det är andra gången jag spelleder det scenariot, och bägge gångerna har en rätt ansenlig del av speltiden ägnats åt kring-grejer som jag själv lagt in i det, så det bör ganska enkelt vara spelbart på typ 2-3 timmar.
Dessutom finns scenariot + de regler som behövs tillgängliga gratis här.