Nekromanti Hejsan ????

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Hejsan jag har varit en användare här på forumet ett tag och tänkte att det kunde vara dags att presentera sig. Jag är en 12 årig kille som bor i dalby. Jag gillar att spela rollspel och att orientera samt åka rullskidor. Jag spelar främst MÅ0 och DoD expert. Jag håller på med ett rollspel som utspelar sig under andra världskriget och jag har spelat rollspel sen jag var 10 år. // Felix
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Hej Trollkalle! Välkommen! Glöm inte att tipsa dina vänner om forumet, ju fler desto roligare!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Hej hej, nörda på! Ska tipsa dig om Sveriges, kanske världens bästa rollspel senare men jag är inte riktigt klar än ;)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
.113;n120749 said:
Hej hej, nörda på! Ska tipsa dig om Sveriges, kanske världens bästa rollspel senare men jag är inte riktigt klar än ;)
Roligast vore om Trollkalle hinner före dig :) Heja!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Det är väldigt kul när yngre människor lyckas hitta sig till hobbyn.
Får man fråga hur du kom i konrakt med rollspel för första gången?
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Lukas;n120756 said:
Det är väldigt kul när yngre människor lyckas hitta sig till hobbyn.
Får man fråga hur du kom i konrakt med rollspel för första gången?
Visst, det började med att min kompis var i blekinge och en dag när dem inte hade någonting att göra så testade dem rollspel. Min kompis pappa hade nämligen spelat DoD 1984 när han var liten och då så spelade dem av vad han kom ihåg utan tärningar. Min kompis blev helt exalterad och när han kom hem så testade vi kampanjen "Ärans väg" blev fast och nu sitter jag här :)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Trollkalle;n120769 said:
Visst, det började med att min kompis var i blekinge och en dag när dem inte hade någonting att göra så testade dem rollspel. Min kompis pappa hade nämligen spelat DoD 1984 när han var liten och då så spelade dem av vad han kom ihåg utan tärningar. Min kompis blev helt exalterad och när han kom hem så testade vi kampanjen "Ärans väg" blev fast och nu sitter jag här :)
Kul! Har ni fortsatt spela, och vad kör ni i så fall för spel/ kampanj?
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Nässe;n120928 said:
Kul! Har ni fortsatt spela, och vad kör ni i så fall för spel/ kampanj?
Ja vi har fortsatt att spela och nu så spelar vi DoD, MÅ0, Eon IV, DoD expert och vi har kört svavelvinter. I DoD så kör vi inget för tillfället. I mutant år noll så bygger vi en egen bas. I Eon kör vi friform och i expert kör vi ett egenpåhittat äventyr. I svavelvinter så körde vi något väldigt oseriöst. Vi konstruerar även ett eget rollspel ????
 
Top