Nekromanti Hejsan, nykomling kaabii/Johan här.

kaabii

Veteran
Joined
1 Feb 2014
Messages
20
Location
Mölnlycke
Hej allihopa!

jag har nyligen testat att köra Pathfinder med ett gäng kompisar, och efter ett himla stök med regler och karaktärs papper hade vi en riktigt kul kväll. Men att få ihop gänget igen har varit ett problem och jag vill spela mer och framför allt lära mig spelet. så "by the power of Google" är jag nu här och hoppas att ni inte har något imot nybörjare.

jag är från Mölnycke, strax utanför Göteborg, 92:a och pluggar 3D animation i trollhättan för tillfället. jag har inget imot att testa andra spel än Pathfinder givetvis, fast jag kan inget om dess regler. jag har bara sett lite av folk som spelat Dungeons& Dragons och Dark heresy på nätet. så ja, är ni i trakten och kan ta en ny kille under regelboken kan ni gärna säga nåt vore kul att få köra mer och träffa nytt folk.

ja det var nog det. hoppas att vi kan komma överens på nån nivå.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Välkommen :gremsmile: Du hittar nog en spelgrupp här. Jag bor alldeles för långt söderut tyvärr men Göteborgare finns det flera här.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Välkommen!

Som näst-göteborgare måste du såklart besöka GothCon under påskhelgen. Kom förbi oss i Indierummet och testa rollspel som milsvidd från Pathfinder.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
kaabii said:
båda låter väldigt spännande, jag får ta och kolla upp dem.
Gört! var dock beredd på att alla spel inte kommer att erbjuda samma extrema regelmängd som Pathfinder. I de spel jag föredrar hinner man lära sig reglerna, skapa karaktärer, spela igenom en kampanj och ha ett häftigt avslut på under totalt fyra timmar. Däremellan finns ett brett spektrum av olika spel som erbjuder olika upplevelser och förutsättningar; spelet för just dig finns där ute, det är bara att leta upp det!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Får väl hälsa välkommen, jag också. Jag brukar också hänga i Indierummet och spela spel med betydligt mindre regelmängd än Pathfinder, men alla måste hitta den sortens spel de tycker är roligast. Det finns otroligt mycket kunskap här på forumet, så dyk in i diskussionerna och ställ massor av frågor så kommer du att lära dig massor. Och prova många olika spel (GothCon på påskhelgen är helt oslagbart för det), men var inte rädd för att ta fasta på det du gillar och köra på det. Pathfinder är ett populärt spel med många fans, inklusive folk här på forumet.
 
Top