Nekromanti Hejsan Forumet

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
419
Location
Linköping, Sverige
Hej Forumet!

Har hängt här ett tag så det är väl dax att presentera sig och inte bara lurka.

Har spelat rollspel sedan 84, dock ganska sporadiskt. Har aldrig haft den där intensiva perioden med 2+ speltillfällen i veckan. Så total speltid är inte så imponerande egentligen. Nuförtiden blir det bara spel på LinCon, året i övrigt är det svårt att få till.

Uppväxt på Drakar, svarta boxen och framåt till och med 91:an. Även en del Mutant fram till MUA. Har köpt Må0 men inte hunnit läsa det än.

Tycker det är kul att de kommer nya grejer i Sverige så har köpt Morwhayle, Fantasy! och backat Legend. Lite med förhoppningen att kunna börja spela med mina barn.

Det jag spelat på senare tid (utanför LinCon) är Savage Worlds. Jag moddade ett gammalt DoD-äventyr och det gick bra. SW har lagom regeltyngd för mig nuförtiden och eftersom det är ett generellt system kan man ha det till lite av varje. Skulle vilja köra det i MUA med det superhjältesupplement som finns.

För övrigt tycker jag LinCon kan rycka upp sig på rollspelssidan. :p
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Hej! Trevligt med fler Linköpingsbor. Håller tyvärr helt med om LinCon, känns som det har gått utför på flera sätt de senaste åren... men rollspelen är särskilt tydligt, ja. :(
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,046
Location
Ereb Altor
Välkommen! Om det är samma McAber som hängde på Järnringens gamla Mutantforum så missade du ju att du blev förevigad i modulen...Pirit? Var det inte en zonfararkrog som hette McAbers? Äsch, minns inte!

Ja, förevigad kanske du inte blev ändå... :)

Edit: Jag hette Psipo på den tiden.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
419
Location
Linköping, Sverige
Måns;n74539 said:
Välkommen! Om det är samma McAber som hängde på Järnringens gamla Mutantforum så missade du ju att du blev förevigad i modulen...Pirit? Var det inte en zonfararkrog som hette McAbers? Äsch, minns inte!

Ja, förevigad kanske du inte blev ändå... :)
Ja, det är samma. Det var i Hindenburg tror jag, Det blev en krog driven av roboten McAber. Han var adopterad av en grävlingsklan. Började skriva en story om det (räknas det som fanfic?) men den har hittills inte blivit klar och numera är det inte riktigt lika aktuellt. ;-)
 
Top