Presentation Hej!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Hej hej!

Kanske är det märkligt att med över 7 000 inlägg och 20 år fyllda på forumet skriva en presentation, men men, kul att säga hej ändå, och det var länge sedan jag var särskilt aktiv, men i forntiden hann jag med att vara både administratör och chefredaktör här. Nåväl, det är jag inte längre och forumet ser ut att må väl. :)

Hur som helst, mitt aktiva rollspelsintresse har legat lite i dvala, även om jag spelat mer eller mindre oavbrutet (nå, några uppehåll har jag gjort) med @Dimfrost, @Gurgeh och @walium sedan 2006, men eftersom jag är en lättpåverkad själ händer det då och då att jag får ett skov av rollspelsmakande och där är jag nu. Med Ultraviolet Grasslands-spel igång och Vindsjäl och Wanderhome nyss lästa har jag börjat skissa på ett spel som mer eller mindre är en syntes av dessa tre (med inslag av Massa Annat™) och då och då kommer jag säkert behöva er hjälp att tänka. Än så länge är jag inte tillräckligt nära för att presentera något och mina ambitioner är ännu låga (en kickstarter med ett par miljoner i pledges räcker gott), men det är kul att hålla fingrarna igång.

Annars är jag en skrivande och läsande (www.ackerfors.se) småbarnspappa och bokbussbibliotekarie i Linköpingstrakten som fuskar med layoutande (senaste spelet var väl "Ut mot skären"), spelar Pokemon Go (3801 4414 6360), utmanar min afantasi med att teckna för hemmabruk, försöker lära mig så mycket som möjligt innan min tid är ute och drömmer om ett hus långt ut på landet.

Tjingeling!
 
Last edited:
Top