Presentation Hej

Notells

Veteran
Joined
14 Feb 2021
Messages
4
Location
Malmö
Hej
Jag är en total nybörjare på det här!
Jag lyssnar mycket på rollspelspoddar och spela själv drakar och demoner samt mutant för 25år sen.
Jag är sugen på att ta mig in i rollspelets underbara värld, hur gör jag???
Har inga kontakter eller trådar att dra i.
Vill gärna börja genom att köra via weben,teams.
Går det?
Ha en trevlig kväll
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Ett första steg är att göra det du precis gjort nu, fråga på forum. Det finns även grupper på sociala medier där du kan söka grupper om du är intresserad av att spela. Bara genom att fråga har du tagit första steget att hitta en grupp.

Välkommen till forumet.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Kul, välkommen tillbaka är kanske rätt uttryck då?
Det verkar finnas Facebook-grupper för att hitta spelare i de flesta städer. Ser en som heter Rollspel i Malmö där du verkar höra hemma? Vet inte hur aktiv den men motsvarande för Stockholm har rätt hög omsättning med många som hittar grupper den vägen.
Detta forumet är också hyfsat. Lite mindre aktivt på just den fronten för IRL-grupper men mer fart numera för onlinespel (har själv en grupp bildad här).
Sverok hade ett ganska aktivt spelare-söker-spelare forum förr, vet inte hur det ser ut nu. EDIT: Fel av mig, det tycks vara nedlagt. Kanske har de en annan plattform. Tycks finnas en discord-kanal.
Spelförlaget Fria Ligan har ett eget forum med en sådan sektion, vet inte hur mycket aktivitet det är där dock.
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Det finns också en Discord-kanal som heter Grottröj. De spelar regelbundet i ett "minikonvent"-format och då kan man anmäla sig och hoppas på att få en plats.

@Björn Wärmedal vet mer om hur man hittar dit!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Välkommen tillbaka!

Det finns även ett gäng här från forumet som snackar rollspel på vrållådan, och ibland blir det lite discord-spel där med:
 

Notells

Veteran
Joined
14 Feb 2021
Messages
4
Location
Malmö
Hej!
Stort tack till all respons!
Jag tackar och kämpar vidare...
Jag har dock snabbt kollat av de svar jag fått och vet inte om det passar mig.
Inet illa menat men vill bara hitta något enkelt sett att vara med på ett rollspel
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Spelens hus i Malmö (eftersom du är från Malmö) vore det självklara svaret om det inte var Corona
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Hej!
Stort tack till all respons!
Jag tackar och kämpar vidare...
Jag har dock snabbt kollat av de svar jag fått och vet inte om det passar mig.
Inet illa menat men vill bara hitta något enkelt sett att vara med på ett rollspel
Om du vill bara vara med och spela lite anspråkslöst rollspel så finns det en del konvent som kör digitala versioner i dessa pandemiska tider. Nu vet jag inte hur det är med de stora konventen som Gothcon, men de mindre som Påskconline eller Åbycon tillåter att man anmäler sig utan ensam utan att vara ett lag.
 
Top